FAQ |
Kalender |
2007-02-05, 22:28 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är lite dåligt insatt i det här med google adsense. Driver katalogen Stylingshopen.se där jag kör lite annonser.
Har än så länge idag haft 248 visningar och 24 klick och 1,64 dollar i intäkt. Kan man optimera på något sätt för att få lite bättre betalt? Har andra sajter med betydligt mindre klick men med mer intäkter. Tacksam för lite tips! /Daniel |
||
Svara med citat |
2007-02-05, 23:28 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja, jag har över 20 000 visningar och typ 50 klick.. Jag skulle nog också kunna behöva lite hjälp angående optimering. Vilket generar oftast mest, banners eller textads?
Det finns ju en liten "guide" från google själva, men jag skulle nog behöva något mer! Och så till sist lite till din fråga, om du vill optimera till högre betalande keywords så är det strängt förbudet av google. Man får inte optimera efter high-paying keywords. |
||
Svara med citat |
2007-02-06, 02:03 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du precis har lagt upp dina ads kan du hoppas på att de med tiden optimeras efter din sida Kan också hända att du får tillgång till bättre annonsörer efter en tid när Google vet ungefär var de här dig.
|
||
Svara med citat |
2007-02-06, 09:59 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
- Kolla google heatmap om ni inte redan har gjort det; https://www.google.com/adsense/support/bin/...py?answer=17954 - det är rätt uppenbart grejer, men ändå värt att få på "papper".
- Ta en titt på link units om ni inte redan gjort det, de funkar mkt bra för nischade sidor. - Personligen tror att man kan glömma att försöka "fuloptimera" tex genom att tvinga fram banners / text i annonserna, jag gjorde nyligen ett rätt stort test på detta och tappade ungefär 30% av inkomsten som fanns när jag bara visade text_images istället. - Det går att jobba med borders och färger för att annnonsen skall stå ut eller att integrera annonserna bättre i din sida tex. Enda sättet att veta vad som passar just dig där är genom att testa sig fram. |
||
Svara med citat |
2007-02-06, 10:00 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
248 visningar är egentligen för lite för att se några trender eller dra några slutsatser med du kan ju alltid ändra placeringen på annonserna, jobba med färger osv. för att se om du kan få upp intäkterna.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|