FAQ |
Kalender |
2006-09-26, 23:41 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jag har dragit igång en egen sida som hobby för att testa hur det går. Men jag undrar hur jag kan hitta websidor att annonsera på. Då jag inte kan använda trade doubler osv, behöver jag manuellt kontakta varje webmaster. Det är i sig inge problem för mig att ta kontakt med varje webmaster personligen, men jag behöver få kontakt och tips om hur jag hittar dom. Jag har hittills annonserat på över 20 sidor, men behöver ständigt nya sidor att hitta annonsplatser på. Så min fråga är, hur kan jag som privatperson hitta platser att annonsera på utan att använda trade doubler. |
||
Svara med citat |
2006-09-27, 00:10 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att ställa en fråga här är en bra början. Du har PM
|
||
Svara med citat |
2006-09-27, 00:20 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Affiliator tar ingenting, double tar inte så mycket. Adwords betalar du per klick. Möjligheterna är oändliga?
Åtminstonde double tillåter ju mer än vad som är brukligt (namely, porr och sånt snusk). |
||
Svara med citat |
2006-09-27, 00:39 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ajo, men jag har ingen möjlighet alls att använda dessa tjänster. Och måste använda mig av privata webmasters.
Så om ni har tips om hur jag hittar de, är det bara att skriva här eller pma. min målgrupp är 18+. |
||
Svara med citat |
2006-09-27, 01:02 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tja, då hjälper det nog om du är lite mera specifik. Vad rör det sig om för typ av sida? Djursex, trafficking, narkotikasmuggling?
|
||
Svara med citat |
2006-09-27, 01:27 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha, inte direkt.
Det gäller en pokersida, (reklam till olika erbjudanden) |
||
Svara med citat |
2006-09-27, 10:32 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nu tänker jag inte på Lunarstorm eller Playahead eftersom de är svindyra när det gäller annonser. Ett annat tips är att kontakt de ansvariga för radiostationen playdio.se. |
||
Svara med citat |
2006-09-27, 12:31 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Absolut, jag har reklam på t.ex flashback osv.
Men att göra reklam på playdio osv där medelåldern är 14, är kanske inte så passande då jag behöver 18+ Men alla webmasters får gärna höra av sig. |
||
Svara med citat |
2006-09-27, 13:43 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-09-27, 14:08 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Beror självklart helt på hur många träffar sidan har, vilka som besöker den och vilken typ av annons det är.
Men tveka ALDRIG med att kontakta mig, PM, eller mail. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|