FAQ |
Kalender |
2011-07-08, 02:23 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har gjort lite Adwords annonsering tidigare, och då tog jag bara fakturan som skapas inne i Google Adwords med alla detaljer och gav det till revisorn.
Men enligt honom, eftersom det inte står vad fakturan avser så är den inte lagligt enligt bokföringslagen. Vad jag undrar är vad gör ni andra? hur redovisar ni för det? Min revisor påstår att en av hans tidigare kunder åkt på en revision på grund av det. Tacksam för svar. Mvh Tim |
||
Svara med citat |
2011-07-08, 14:35 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det verkligen ingen som vet eller har jag förklarat detta dåligt?
|
||
Svara med citat |
2011-07-08, 15:47 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hmmmm varför skulle den inte vara laglig, har du frågat honom det? Om han ine kan svara på det, så kanske dags att hitta ny revisor.
Alla uppgifter finns på fakturan. Giltigt momsregistreringsnummer (EU VAT) finns. Utställd utan moms till svensk företag ... är inte någon expert, men jag hittar inga fel. Du kan läsa nedan vad fakturan skall innahålla: http://www.skatteverket.se/foretagor...c80005195.html |
||
Svara med citat |
2011-07-08, 16:04 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo jag trodde det också.
Men på fakturan står det inte vad det avser och detta är tydligen problemet. Hade det hjälpt om jag printat ut en what is google adwords faq från deras hemsida och häftat på det? |
||
Svara med citat |
2011-07-08, 16:12 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
Beskrivning står: "Onlinekampanj". Du betalar för en "onlinekampanj". Det avser en "onlinekampanj". Varför skall det stå mer? Jag tror din revisor hade något problem någon gång och skrämmer upp dig helt i onödan. |
||
Svara med citat |
2011-07-08, 16:37 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Aha, det står det inte när jag fick fram fakturan. Vad udda. Det hade alltså räckt. Får kontakta Google Adwords och fråga tror jag. Tack för all hjälp Helix! |
||
Svara med citat |
2011-07-08, 16:44 | #7 | ||
|
|||
|
Skriver du ut betalningsbekräftelsen eller fakturan som skapas en gång i månaden för alla inbetalningar? Den senare har beskrivningen.
|
||
Svara med citat |
2011-07-08, 16:52 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Under faktureringsöversikt så finns det en flik till höger om den aktiva månaden vald som heter Faktura. Här klickar jag. Och då gör jag endast detta efter att en månad är avslutad då det inte finns en faktura att få om månaden inte är slut.
När jag klickar här får jag en fin popup med veckovis rapportering av den valda månaden med summorna dragna per vecka med mina företagsdetaljer Samt Google Adwords företagsdetaljer och allt stämmer utom just Beskrivningen. Denna är tom. Är jag inne på fel sida? |
||
Svara med citat |
2011-07-08, 20:03 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-07-11, 02:15 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kontaktade Google Adwords och de svarade ungefär så också, är det verkligen nödvändigt? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|