FAQ |
Kalender |
2008-07-29, 06:40 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Webbhotell som Loopia erbjuder DNSSEC tjänster. Kan villigt erkänna att jag inte läst på EXAKT vad DNSSEC innebär. Men vad jag förstår så handlar det om att säkra mitt domännamn så att illvilliga personer inte styr om min hemsida.
Men VARFÖR ska jag stå för den kostnaden? Om jag anlitar ett hotell att lägga min sida på och köper ett domännamn där...ska inte DOM säkerhetställa att min hemsida/domännamn är säker där? |
||
Svara med citat |
2008-07-29, 10:04 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med dig. Det är verkligen inte rätt att innehavare till .se domäner ska behöva betala för DNSSEC, i synnerhet inte när vi redan (genom domänavgifterna) har betalt för den svenska utvecklingen av DNSSEC. Att .SE tar ut en årsvis avgift för DNSSEC, vilket ombuden debiterar innehavarna, är helt åt skogen.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 11:16 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 11:33 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen kan man ju konstatera att det egentligen inte finns någon faktiskt nytta med DNSSEC i dagsläget, men det är en helt annan femma. |
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 12:30 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker det känns lite som "digital tv". Allt skulle bli så bra och häftigt. Nu har det i och för sig bara börjat men ändå. Ska sälja på en onödig tjänst som redan borde ingå.
Ungefär som om ett webbhotell ska sälja på ett "säkerhetspaket" som är ett antivirusprogram på servern. Betalar man inte så får man riskera att servern åker på virus och då går din hemsida ned. |
||
Svara med citat |
2008-07-29, 14:23 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 16:02 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är väl större säkerhetsrisk med att skicka in en överlåtelseblankett i dagsläget?
|
||
Svara med citat |
2008-07-29, 16:31 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |