FAQ |
Kalender |
2004-01-28, 01:33 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om jag har förstått det rätt så får en sida som uppdateras ofta ett högre pagerank...
Har det någon betydelse om sidan uppdateras via ftp eller om innehållet uppdateras med tex ett aspscript? (man loggar in och skriver in uppdateringen) Länkar från andra sidor är också avgörande vad jag har förstått... Om jag har mindoman.se och sedan har minandradoman.com som inte har något eget webbhotell utan ligger "cloaked" på tex mindoman.se/undersida Räknas då dessa som två olika sidor eller..? Eller har det ingen betydelse..? |
||
Svara med citat |
2004-01-28, 01:47 | #2 | ||||
|
|||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
En redirectlänk som top på ett konkurentutsatt sökord. (När denna länk blir inaktuell så låg en trade doubler.com / tracker.asp ) adress #1 på sökordet billiga resor. Tyvärr är allt detta gissningar, ingen vet förutom googlegänget själva. WN
2004-01-28, 13:34 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Litet tillägg angående länkar. Det är också viktigt vem som länkar och hur länken ser ut.
Det är bättre destå fler inåtgående länkar du har från sidor med hög/bra pagerank (ca. 4 och uppåt) samtidigt som länkens utformning är viktig. Länken www.dammsugarpasar.se är mindre bra när det handlar om att marknadsföra sin hemsida. Istället vill du ha en länk som t.ex. "Torstens billiga dammsugarpåsar" där länken handlar om dina nyckelord eller din sidas innehåll (ifall inte domännamnet t.ex. är ditt främsta nyckelord). |
|||
Svara med citat |
2004-01-29, 02:29 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Man kan ha flera tusen länkar till sin sida utan att påverkas på PageRank, vi har haft det utan att det ändrat vår PageRank. Min slutsats är att du bör ha massor av länkar till dig från bra webbplatser som i sin tur har hög PageRank med mycket och bra innehåll då ökar även din egen pagerank.
Så jag tror inte man kan så lätt påverka PageRank med egna domäner (även om man har olika IP), det bör vara länkar från kvalitetssajter som har relaterat innehåll med en själv då verkar det hända saker med prioriteringen av sökresultatet. |
|||
Svara med citat |
2004-01-29, 02:36 | #5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Angående cloaking: http://www.webworkshop.net/cloaking.html
|
|||
Svara med citat |
2009-09-27, 06:29 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag jävlas och drar upp en tråd från sida 101 under sökmotoroptimering. Denna är från 2004 och nu vet vi väl bättre? Pagerank handlar helt och hållet om inlänkar. Och som Hennke säger "Man kan ha flera tusen länkar till sin sida utan att påverkas på PageRank" stämmer knappast, visst fan påverkar det. Men visst har han en poäng i att det handlar mycket om länktexter.
|
|||
Svara med citat |
2009-10-01, 00:13 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
mvh zooloo |
||
Svara med citat |