FAQ |
Kalender |
2011-05-14, 13:03 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Var kan man få domännamn värderade gratis innan man ska registrera dem?
|
||
Svara med citat |
2011-05-14, 13:10 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingenstans vad jag vet.
|
|||
Svara med citat |
2011-05-14, 13:18 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Valuate.com
Domaintool.se Extremt träffsäkert, eller? |
||
Svara med citat |
2011-05-14, 14:05 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Något så när rätt värde, inte på öret alltså, så mn vet vad man kan lägga ut dem på auktion för.
|
||
Svara med citat |
2011-05-14, 14:09 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om det är oregistrerat är värdet 0kr
|
|||
Svara med citat |
2011-05-14, 18:08 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan inte annat än att hålla med.
Är domännamnet ledigt så är det troligtvis inte värt mer än sin registreringsavgift. Att börja registrera domännamn och försöka sälja kommer nästan uteslutande göra att du kommer att gå minus. |
|||
Svara med citat |
2011-05-14, 18:27 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2011-05-14, 18:43 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du måste ju åtminstone registrera domänen innan du kan värdera den.
Marknadsvärdet på alla oregistrerade domäner är ju som regel under registreringskostnaden, annars hade det varit registrerade. Men marknadsvärdet säger ju inte alltid så mycket om vad man kan sälja den för. Hittar man rätt köpare så kan man ju såklart få bättre betalt för domänen men det kan ju inte någon tredje part som värderar domänen veta. Att någon skulle göra det gratis har jag också svårt att tänka mig om det inte skulle vara något automatiskt som kollar mot tillgänglig data(t.ex. antal relaterade sökningar, kolla mot ordlista, domänens längd m.m.). Men det skulle ju heller inte ge något bra svar, utan det skulle bli ungefär som alla hemsidevärdningstjänter som finns, dvs bara en fingervisning. |
|||
Svara med citat |
2011-05-14, 19:35 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns massor med oreggade domäner som är värda mer än registreringskostnaden både vad det gäller vidareförsäljning och parkeringsintäkter. Men ja, det är inte lätt att hitta, då skulle ju alla ta slut direkt.
|
||
Svara med citat |
2011-05-14, 19:44 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|