FAQ |
Kalender |
2016-08-26, 00:08 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad har ni för tips på online betallösningar som inte kräver inlösenavtal?
Tycker det dröjer för länge med inlösenavtal, söker efter lösning man kan komma igång med på 1-2 dagar. |
||
Svara med citat |
2016-08-26, 07:48 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Stripe kanske?
|
||
Svara med citat |
2016-08-26, 08:25 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns en hel del.
Payson, Paypal, Stripe, 2checkout, Braintreepayments,Skrill, Mondido .. |
|||
Svara med citat |
2016-08-26, 08:27 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Stripe fungerar inte med företag i Malta, undrar mest om det finns svenska alternativ.
Finns ju många betallösningar, men när det rör sig om större omsättning tror jag att det går att lita på företagen i Skandinavien mera. Känns lite sådär att lita på ett företag i USA eller utanför skandinavien med mycket pengar. Har varit i kontakt med netbilling som är i USA och dem ville att jag skulle ha ett merchant account genom emppay.com, kollade på whois och det ser ut som Polen. Helst vill jag jobba med ett betalföretag i Sverige, Norge eller Danmark, annars finns risken att man inte får betalt eller att dem fryser ens konto med påhittade skäl (vilket braintree gör enligt vad jag läst online). |
||
Svara med citat |
2016-08-26, 12:29 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Payson är Svenskt och ska fungera i Malta.
Annars kanske listan över betalningslösningar på Ehandel.se kanske hjälpa dig? http://www.ehandel.se/kortbetalning/ |
||
Svara med citat |
2016-09-04, 20:36 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Testade Hygglig på en utvecklingshop i veckan. Verkar lovande. Väldigt likt Klarna men utan fasta avgifter.
|
||
Svara med citat |
2016-09-04, 23:27 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
https://www.payson.se/sv/foretag-bet.../faq/avgifter/ Det är stor skillnad på under 2% och 3% när det rör sig om större omsättning. |
||
Svara med citat |
2016-09-06, 17:27 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2016-10-03, 16:10 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Går heller inte med endast kortbetalning, måste ha faktura och bankbetalnings alternativen på betalsidan också. Annars bra support för er som har företag i Sverige och säljer till Sverige endast. Men då undrar jag, hur går det om svenskar utomlands vill handla? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|