FAQ |
Kalender |
2014-11-06, 07:55 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har en fråga, finns det ett plugin eller liknande som tillåter användare att göra en mailadress på ex en wordpress sida som är kopplat till ett webbhotell? Närmare förklaring: Om jag vill att folk som vill ha en mailadress med mitt domännamn, t.ex staden där jag bor ( ex Red71 @ malmö.xx) skall kunna gå in på hemsidan och ansöka om en mailadress, fylla i uppgifter och få svar på om namnet är ledigt eller inte, och är det ledigt så skall dom kunna regga det direkt på sidan. Finns den möjligheten? Mvh M |
||
Svara med citat |
2014-11-06, 13:34 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ja det går, Dels finns det mailservrar med den funktionen inbyggd,
Annars kan man med hjälp av script programmera en liknande funktion, Frågan är dock, Vill du verkligen att vem som helst skall kunna skapa ett mailkonto under din domän? Låter inte som en bra ide i mina öron, |
|||
Svara med citat |
2014-11-07, 07:32 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nä, du har rätt i det.....blir till och fundera på den biten då.
Vill slippa det manuella i det hela. Tackar för svaret. Mvh M |
||
Svara med citat |
2014-11-07, 12:56 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lämpligast är kanske att göra det halvmanuellt genom att moderera ansökningar.
2014-11-07, 15:17 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2014-11-07, 23:43 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan annars använda https://www.domains.live.com/. Koppla din MX server till outlook och sedan lägg in en widget på sidan där de kan regga sig för en e-postadress. Du kan erbjuda 500 e-postadresser kostnadsfritt. Jag har själv använt denna tjänsten innan och det fungerat riktigt bra.
|
||
Svara med citat |
2014-11-08, 09:50 | #7 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |