FAQ |
Kalender |
2006-11-20, 21:59 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej..
Jag undrar om det är möjligt att ha ett UF-företag, som man registrerar via företagsregistrering.se för att endast skydda namnet? |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 22:51 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan jag på något sätt skydda mitt företags namn om jag är UF företagare??
|
||
Svara med citat |
2006-11-20, 23:02 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
knappast troligt då det knappt kan kallas företagsform. Det är en organisation som driver detta och dessa företag är framtagna för utbildning, det överskrider knappast möjligheterna för att skydda namnet mer än enskild firma.
|
||
Svara med citat |
2006-11-20, 23:06 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men kan jag då alltså registrera mitt UF-Företag på företagsregistrering.se som enskild firma? Då är jag ju registrerad på ungföretagsamhet.se också. Blir ju krångligt? Jag måste för ***** skydda mitt namn. Edit : Ursäkta det aggressiva språket. |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 23:32 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
en varumärkes registrering på PRV kanske kan hjälpa?
kostar visserligen 1300 men ger ju ett visst skydd. |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 23:44 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är det "varumärke" jag ska använda ifall jag skall regga ett namn som inget annat företag kan heta? |
||
Svara med citat |
2006-11-21, 00:45 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men snälla du om du är så oerhört seriös med ditt företag borde du knappast driva det som UF på skoltid. UF- företag är ju inte alls till för att driva ett seriöst företag och göra vinst utan snarare för att skrapa lite på ytan om hur företagande fungerar, jag har sett alla möjliga mer eller mindre skumma företag komma och gå genom tiderna och ett av dem som gjorde störst vinst (minst förlust är nog ett bättre sätt att uttrycka sig på) var ett företag som arbetade med att panta tomburkar som dem letade reda på i stan/naturen.
Så lägg ner med att vara sur och svära, försök istället ta lärdom av din tid med UF och använd kunskapen om du eventuellt ska starta ett riktigt företag någon gång i framtiden. |
||
Svara med citat |
2006-11-21, 15:00 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tänk om någon snor mitt namn, som en viss person troligtvis kommer att göra. Är du möjligt att registrera namnet? Du hjälpte mej inte speciellt. |
||
Svara med citat |
2006-11-21, 15:05 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte ringa dom som håller i det och få ett svar på några minuter?
/empty |
|||
Svara med citat |
2006-11-21, 15:09 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kanske var 3-4 år sedan jag gjorde UF och ärligt talat så är det inte mycket som speglar ett riktigt företag. Det är så enkla regler (som det borde vara i verkliga livet)
Du har helt enkelt för höga förväntningar på UF, tanken med UF företag är att man ska lägga ner "låtsas-företaget" när utbildningen är klar. Det går inte att omvandla ett UF företag på något sätt. Döp ditt till något annat om du är så rädd om namnet för i UF gör det ingen nytta. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|