FAQ |
Kalender |
2005-07-20, 21:09 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Någon som vet om sajter som brafilm och boxman behöver något form av avtal med någon för att få hyra ut filmer eller är det fritt fram för alla som vill hyra ut film att göra det?? Thx. |
||
Svara med citat |
2005-07-20, 21:23 | #2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Måste väl finnas upphovsrättslagar. Så man måste nog ha avtal med SF och osv.
Mvh |
|||
Svara med citat |
2005-07-20, 22:20 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hmm.. jo precis, någon som vet vem exakt man ska vända sig till?
|
||
Svara med citat |
2005-07-20, 22:37 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har en kompis som har en video affär.
Man köper speciela filmer för uthyrning som kostar ca 800kr, sf har dock ett annat system. de tar betalt för varje uthyrning. |
|||
Svara med citat |
2005-07-20, 22:40 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.sandrewmetronome.se/video/ är en... |
|||
Svara med citat |
2005-07-20, 23:04 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-07-20, 23:51 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja men som ja fattar det så är det som att du i din tur hyr dem av sf.
Är det verkligen lönsamt att hyra ut filmer på internet. Tycker de bara verkar har gratis erbjudanden + att hyra film är för mig i alla falll något ja gör spontant. Ja skulle alldrig hyra på internet. Är det bara jag eller? |
|||
Svara med citat |
2005-07-21, 01:10 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nån mer än jag som skulle vilja ha en tjänst på nätet där man kan gå in beställa film, få den med posten dagen efter tillsammans med ruturemballage, så man kan hyra en enskild film istället för att ha abonnemang... marknadsidén funkar säkert inte i längden, men för mig som konsument tvore det mer intressant...
|
||
Svara med citat |
2005-07-21, 08:05 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför skicka filmer med posten kors och tvärs när bredband finns?
Som att beställa utskrifter från wn.se på papper och få hemskickade med posten, skriva svar på papper och skicka tillbaka till wn.se med posten. |
||
Svara med citat |
2005-07-21, 11:39 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
1. Min bredbandsuppkoppkling är en aning instabil, så filkmer har en förmåga att hacka. 2. Är det inte lite väl tillkrånglat att släpa med mig datorn till en lokal jag och några kompisar lånat för att där på nått vänster få igång bredbandsuppkopplingen och koppla ihop datorn med en projektor och en 5.1 ljudsanläggning? (jämförelsen med wn är överhuvudtaget lite lam, jag har inget intresse av wn på storbild med 5.1 ljud i någon annans lokal, till det duger datorn så bra så...) |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|