FAQ |
Kalender |
2013-03-04, 21:14 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Tänkte starta en webbsida där jag kan blogga lite (om programmering, software engineering, startups osv) samt ev en liten portfolio/info om frilansuppdrag. Tänkte försöka fixa ett domän med för+efternamn.tld. Tyvärr har jag ett vanligt namn så är .se och .com upptagna (kommer främst skriva på engelska). Vad är lämpligt att välja annars? .org? .nu? .info? .me? Eller ska man försöka köra någon variant med bindestreck och plocka .com? Hitta på nåt helt annat och skippa att använda sitt namn alls? |
||
Svara med citat |
2013-03-04, 21:37 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv kör jag på efternamn.it. Men de flesta i min omröstning röstade på efternamn.nu, sedan efternamn.me.
|
||
Svara med citat |
2013-03-04, 22:08 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Se om du kan registrera någonting i stil med "nord.in" eller "Lundqvi.st"
|
||
Svara med citat |
2013-03-04, 22:08 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att köra efternamn.* eller förnamn.* går inte då namnen är för vanliga utan får bli nån kombination iaf. .it känns sådär, associerar den för mkt till Italien antar jag
Bindestreck då? Är det no-no? Vet att många ogillat det tidigare i alla fall. |
||
Svara med citat |
2013-03-04, 22:12 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2013-03-05, 18:12 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du nu ska skriva på engelska och vill nå engelskspråkiga i många länder ska du satsa på com, co, net eller org.
Har själv en .co för ett engelskt ord som efter 5 månader och ca 2000 besök har besök från 65 olika länder! Satsar du på andra lokala toppdomäner som nu, se, it, in, st etc kommer du ha svårare att ranka i många länder. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|