FAQ |
Kalender |
2015-06-30, 13:01 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Vad anser ni om domännamnet stockholm.catering? Är det värt att förnya? (ca 800kr/år) Kommer .stockholm vara mer intressant att minnas? Tack för tips. |
|||
Svara med citat |
2015-06-30, 13:39 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du skriver ju att den är värd minst 5k i försäljningstråden, låter som en no brainer
|
||
Svara med citat |
2015-06-30, 16:50 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2015-06-30, 17:00 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag GISSAR att det i nuläget kan vara lite knepigt att attrahera cateringfirmor i Stockholm med en ny gTLD. Jag GISSAR också att 97% aldrig har hört talas om denna domänändelse. Om ett par-tre år är det kanske helt annorlunda. Frågan är väl om det är värt att vänta. Jag fick själv rätt usel respons när jag försökte kränga en motsvarande "Amerikanskstorstad.catering" till, i mina ögon, potentiella intressenter. Gemene man vet inte vad detta är för något. Ett svar jag fick tillbaka var "Is it dot com you are selling, I don't get it".
2015-06-30, 23:10 | #5 | |||
|
||||
Administratör
|
stockholm.com is the shit En av dom trevligaste domänerna jag lyckades fånga under nya-tld-oron.
2015-07-01, 00:40 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
Svara med citat |
2015-07-01, 01:01 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ja, men precis det jag menar. Känns som det kommer ta ett antal år. Ännu mer negativt tänk är att en hel del inte ens hört talas om .info .biz (-2001). Hmm. mvh |
|||
Svara med citat |
2015-07-01, 08:17 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
- Stockholm.se vet "alla" att det är den officiella sidan för huvudstaden. Inget att orda om. - Stockholm.mobi betyder ju väldigt lite nuförtiden. Förvisso en Stockholmssajt anpassad för mobiler, men det känns ju verkligen 2005, inte 2015. - Stockholm.com betyder väl också ganska lite, men .COM är domänernas ohotade kung så då är den (i detta fallet näst) bäst ändå, tillsammans med .NU, eftersom Stockholm är svenskt. - Stockholm.biz känns bara som en oerhört blek kopia av .COM. Det blir dock genast lite bättre om sajten innehåll fokuserar kring finans och affärer. - Stockholm.info är också toppen för detta ändamålet. För en informationssajt (turistguide) om staden. - Stockholm.catering , Stockholm.fitness , Stockholm.tennis (min tror jag), Stockholm.dating och Stockholm.property har alla sina nischade användningsområden. Självfallet i konkurrens med motsvarande .SE och .NU, men nödvändigtvis inte sämre. I varje fall inte med lite framförhållning och objektivitet i sinnet. Personligen tycker jag att det är dött lopp mellan Stockholmcatering.se och Stockholm.catering. Kanske kommer folk hålla med mig om några år?! Har du förresten provat sälja den till dom?
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-07-01 klockan 08:21 |
|||
Svara med citat |
2015-07-01, 09:08 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej Captain!
Tack för dina åsikter! Tanken är inte att bli av med den, mest försöka förstå hur framtiden/värdet ser ut kring dessa nya domännamn. Då jag är lite 50/50 i mina tankar. Tror jag gör mig lite hemmablind. mvh |
|||
Svara med citat |
2015-07-02, 22:07 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Captain Thailand / Thomas om någon av er vill ha domännamnet så kan ni få det.
Bara höra av sig per pm. mvh |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|