FAQ |
Kalender |
2011-01-31, 19:35 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En potensiell kund till mitt företag Designbank HB vill ha en funktion som inte jag kan skapa. Det är följande:
1. En besökare som kommer in på siten får välja en av många ramar (bild med transparens i mitten) 2. han/hon laddar upp en högupplöst (300 ppi) bild på sig själv, en check ska finnas som säger ifrån om den inte har minst denna upplösning (300 ppi). 3. Bilderna visas så att rambilden ligger ovanför porträttbilden. Porträttbilden visas i en mindre version så den får plats på skärmen. 4. Besökaren kan nu flytta porträttbilden i sid- och höjdled och på så sätt komponera sin bild med vald ram ovanför. 5. Besökaren klickar på en "spara" knapp varpå denna komposition sparas på servern i 2 versioner, en orginalstorlek (för tryck) och en som passar för webben (den som besökaren precis har komponerat). Hoppas ni har förstått vad jag är ute efter, inte världens lättaste att förklara hehe. Känner du att du klarar av uppgiften, skicka ett pm till mig här på wn och skriv vad du vill ha för uppdraget. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|