FAQ |
Kalender |
2019-01-27, 17:43 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
|
|||
Svara med citat |
2019-01-27, 19:18 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
150 000 euro i vinst? Känns bara inte värt det för att regga alla dom domänerna.
Sedan är det hög konkurrens på domäner med bra seo värde i Sverige så de han fick tag i kan inte ha varit annat än bottenskrapet av domäner. |
||
Svara med citat |
2019-01-27, 20:39 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Fast som ett experiment kunde det ha slutat annorlunda, så en vinst är väl värt det.
|
|||
Svara med citat |
2019-01-28, 08:11 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2019-01-28, 16:13 | #5 | |||
|
||||
Administratör
|
Skrev i en tråd för ett tag sedan och undrade vad som stod för tillväxten på .nu och .se nu när vi är många som droppar stora delar av vårt innehav. Jag kunde inte acceptera att gemene man fortfarande reggade massa domäner.
Nu fick jag svaret. Med andra ord droppas det massor av domäner nu och .se har inte längre tillväxt. Dom man bortser från domäner reggade av mannen ovan.
2019-01-28, 18:04 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har ofta undrat vem denna person var när jag sett hans (inte sällan rätt dåliga) namn på Undeveloped. Så nu vet jag... Tack!
2019-01-28, 18:23 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Såg honom föreläsa för några år sedan någonstans som jag inte minns. Minns dock att jag reagerade över skitdomänen han körde sin verksamhet på. Gränsfall till trademark problem med domaintools.com. Men stämmer det att han tjänat 1.5 miljoner på att regga droppade domäner som svensson glömt betala så är det ju bra jobbat. Om än kanske lite *.
2019-01-30, 08:38 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Från IIS årsredovisning för 2017 på https://www.iis.se/docs/Arsredovisning-IIS-2017.pdf :
Citat:
|
||
Svara med citat |
2019-01-30, 13:20 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2019-02-01, 02:10 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ganska bra idé... Men jag undrar om det inte kan bli konsekvenser för honom om han har domäner med varumärkesskydd? Men han kanske har sållat bort sådana?
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|