FAQ |
Kalender |
2012-10-17, 12:18 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Blev rekommenderad av en leverantör att använda en freight forwarder då de inte vill skicka utanför USA och Kanada.
Har lyckats Google fram http://www.jetcarrier.com/ som ett alternativ. Erfarenheter? Förslag på andra? Gäller relativt små volymer så båt är inte prioritet. |
||
Svara med citat |
2012-10-17, 13:27 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har själv använt JetCarrier mycket tidigare för att ta hem bildelar. Har funkat utmärkt och deras priser då (1 år sedan) var konkurrenskraftiga.
Pga att jag numera tar hem större mängder kör jag numera med ett annat fraktbolag, Leman, som är till stor hjälp med bland annat tulldeklarationer. Dock är de inte prisvärda för enstaka frakter, flyger hem 1-2 flygpallar i veckan och då får jag avtalspris. |
||
Svara med citat |
2012-10-17, 16:18 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
har hört många snacka väl om Jetcarrier, dock verkar det som att fler och fler företag väljer att inte godta jetcarrier som mottagare. Vet dock inte varför. |
|||
Svara med citat |
2012-10-17, 21:02 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jetcarrier suger om vi snackar volym, vi körde dem tidigare men går tillbaka till att köra på pall och leverantörernas avtal på paket.
Enda gången jag skulle köra jetcarrier är för konsolidering av sjöpall, allt annat är för dyrt och de är även rätt dåliga överlag åtminstone för vår typ av affär. Snackar vi enstaka paket funkar det dock men tror myus.com med amexrabatten på 20% blir billigare på sista raden. |
|||
Svara med citat |
2012-10-18, 13:04 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I dom tilfällen jag har hört om att folk använder JetCarrier, så har det varit uteslutande för att få tag i produkter som inte har kommit till Sverige ännu, som te.x när iphone/ipad etc blir lanserat i Usa.
|
|||
Svara med citat |
2012-10-18, 13:40 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Passande! Har just börjat kika på att beställa enstaka paket och kollat lite på
Shipito.com Borderlinx.com USAbox.com USglobalmail.com MyUS.com ShopUSA.com JetCarrier.com Just nu lutar det åt Shipito efter vad jag läst på nätet från andra som tipsat om liknande tjänster. men jag tar gärna tips och erfarenheter ni har om de olika. |
||
Svara med citat |
2012-10-25, 22:12 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
En fråga till er som använder dessa "medhjälpare". Kollar de igenom varorna och godkänner mottagningen så allt är med eller hur fungerar det? Finns det någon garanti att allt finns med, som leverantören påstår sig ha skickat?
Jag har hittat en butik i USA som säljer väldigt bra och billig utrustning för akvarie m.m och tänkte använda en tjänst som ni länkar till. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|