FAQ |
Kalender |
2008-02-18, 13:20 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Idag går mina tankar till ombudet Svenska Domäner AB och deras relativt nya snilledrag .
Svenska Domäner har såvitt jag vet erbjudit i första hand domänregistreringar sedan någon gång i mitten av 2003 mao en spelare som varit med ett tag och känner marknaden. De har legat hyfsat till på IIS´s tillväxtlista, med en plats runt 12-14 i flera år, men som en blixt från klar himmel så hittar jag dem nu plötsligt på plats 24. Oj vad bra alla konkurrerande ombud måste vara tänker jag förstås då - det måste ju vara den enda rimliga förklaringen..eller? kikar vidare.. ..och hittar AHA: dom har fått nya ägare! (Får väl skriva med att nedan är ren spekulation från min sida) ..funderar ..vad vill nya ägare? ..hmm öka omsättningen såklart ..mycket ..gärna dubblera!!! Hur tänker då nya ägare som inte är bekant med marknaden ..hmm ..priset ..intäkt ..AHH genialisk plan: Dubblera priset!! På en marknad där en förkrossande majoritet av konkurrenterna sänker priserna och tävlar om att vara billigast eller så skjuts det till mervärden för att hålla kvar befintliga prisnivåer (eller som vissa ombud som förenar billigast med mest fördelaktiga villkor). Så dubblerar istället Svenska Domäner priset på 8 TLDer av 9 - Jag måste ge dem att det är modigt! - kanske inte helt genomtänkt, men modigt! :huh: Tidigare prislista http://web.archive.org/web/20070812024149/...r.se/priser.asp Ny prislista http://www.svenska-domaner.se/priser.asp Något att ta efter kanske? ..någon ? Binero? Loopia? WK ? :blink: |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 13:24 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker att både den tidigare o den nuvarande prislistan är skit. Köper hellre hos Loopia.
|
||
Svara med citat |
2008-02-18, 13:55 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Var har du läst om ägarbytet?
Hittar inget på deras hemsida! |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:02 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror på målgrupp. Många tycker att det är svårt att registrera domäner och för många är service viktigare än om det skiljer en hundring eller ett par om året.
Bara en kan vara billigast.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:04 | #5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:06 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet du vem köparen är?
|
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:09 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Dom verkar också ha flyttat - hade kontakt med dem för något år sedan, då satt de i Nacka Strand om jag minns rätt, nu på Riddargatan.
|
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:41 | #8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 15:03 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar, hittade deras årsredovisning 2006-12-31.
Svenska Domäner AB var tydligen redan då inköpt, och bokfört till 1.200.000 kr i balansräkningen (vilket förmodligen var köpeskillingen). Kan ju iofs tillkomma tilläggsköpeskillingar etc. |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 16:53 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
den sidan är svin dyr.. finns bättre sidor.. loopia kostar ju bara 129 eller?
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|