Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med Creative Inspire 6.1 6700

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-30, 20:40 #1
Shadis avatar
Shadi Shadi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 12
Shadi Shadi är inte uppkopplad
Nykomling
Shadis avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 12
Tool Problem med Creative Inspire 6.1 6700

Hej,

Jag har ett ljudsystem som består av Creative Inspire 6.1 6700.

Förut så fungerade det att bara koppla min bärbara dator till ena inputen och då kom ljudet ut på några högtalare. En dag så började det spraka och ljudet blev helt dåligt. Jag kopplade sedan systemet till mitt ljudkort (stationära PC), Creative Blaster Audigy SE, alltså ett ljudkort som klarar av 5.1 och 6.1 ljudsystem. Problemet kvarstår. Vad är problemet?
  1. Det kommer inget ljud ur subwoofer
  2. Det kommer inget ljud ur bakhögtalarna (rear speakers)
  3. Ljudet som kommer ut från främre högtalarna är sprakigt och i urkass kvalité

Jag googlade en hel del och läste många hypoteser. Den mest förekommande är att det är fel på elektroniken. Men jag tänkte ändå testa följande:
  1. Om jag kör windows ljudtest, vad händer då? Den hittar alla högtalare som är inkopplade (den spelar upp testljudet från alla högtalare).
  2. Hmm, då hittar den allt. Då testar jag med VLC och ställer in att det är 5.1 ljudsystem. Samma ljudproblem. Dåligt ljud från främre, inget från bakre, inget från subwoofer.
  3. Jag uppdaterade mjukvaran och körde samma tester. Samma problem.
  4. Har någon varit med om liknande? Är det inställningar man behöver fixa eller tror ni det beror på högtalarna?

Min teori är att subwoofern (eller något i den) har pajat och därför når inte ljudet resten av högtalarna ordentligt; inte i bra kvalité heller.

Tacksam för råd och hjälp.
Shadi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017