FAQ |
Kalender |
2003-07-26, 04:27 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte bara meddela att jag drar till tyskland om ett par timmar för att fylla på barskåpet lite
|
|||
Svara med citat |
2003-07-26, 04:27 | #2 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-07-26, 04:41 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tyskland är väldigt trevligt ställe att handla öl på. Lite jobbigt det där med panten på burkarna nu bara. Istället för att betala 2,50kr per burk, så ökar priset ganska mycket procentuellt när panten kommer till (man räknar inte med att man orkar släpa tillbaka tomburkarna till Tyskland) Finns här fler Malmöbor? |
|||
Svara med citat |
2003-07-26, 05:09 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hörde något om att man kan slippa panten på det man handlar i tyskland om man säger att man är svensk (man får skriva på något papper och de drar av panten). Vet inte om detta gäller överallt och även burkar?
|
||
Svara med citat |
2003-07-26, 05:17 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bor i Linköping så det blir en liten bit.
Panten slipper man som sagt om man säger att man är svensk. Vi åker till ett ställe som heter Calles där de har som policy att inte ta betalt för pant till de nordiska länderna. Ligger några km ifrån puttgarden så man behöver inte åka så långt in i Tyskland. Det här blir den fjärde resan för den här sommaren. Jag åker om 50 minuter |
|||
Svara med citat |
2003-07-26, 06:46 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ojoj åka iväg mitt i natten :blink:
Vad får man betala för ett flak i tyskland? Jag var nyligen i danmark och där var det ju inte sådär extreme jättebilligt... även om det var billigare än i sverige. |
||
Svara med citat |
2003-07-26, 16:01 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-07-26, 17:14 | #8 | |||