FAQ |
Kalender |
2003-10-19, 23:24 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om jag vill ha ett domännamn nyligen stängts ner då förra ägaren inte betalat. Går man till dom vanliga domäntjänsterna så står det som "bokat" fortfarande så vem vänder man sig till för att köpa det?
Vissa som tex Carambole säger att man måste vänta x antal månader innan man kan registrera det. Men jag har själv haft andra namn innan som tagits över max en vecka efter att det har gått ur så det ska ju gå. Nån som har nåt tips? /Marianne |
||
Svara med citat |
2003-10-19, 23:43 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Var bara vaken så att du inte missar den aktuella domänen.
En polare till mig i Lidköping "förlorade" sin LÄNK .com domän med 5 dagar p.g.a. att Carambole inte skickat förfrågan om förlängning till honom eftersom han tidigare flyttat domänen till min server... Ingen av oss hörde nåt innan det var för sent. // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-10-20, 03:52 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lät riktigt trist... Frågan är då hur den andra personen kunde regga domänen endast 5 dagar efter den gick ut (då det verkar finnas en "karantäntid" på alla ställen jag försöker regga genom)?
|
||
Svara med citat |
2003-10-20, 05:49 | #4 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-10-20, 06:16 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det rör sig om en .com-adress
|
||
Svara med citat |
2003-10-20, 07:14 | #6 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
T.ex. om ett domännamn går ut 1a november så kan t.ex. www.register.com och www.godaddy.com släppa lös den olika datum, t.ex. register.com låter folk kunna regga den 1a december medans godaddy låter folk kunna regga den 15 nov... helt olika datum beroende på ombuden, så är det. |
||
Svara med citat |
2003-10-20, 07:36 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter lite osmidigt ja. Tack för svaret!
|
||
Svara med citat |
2003-10-20, 08:48 | #8 | ||
|
|||
Administratör
|
Det finns olika tjänster för backorders du kan använda. 'Club drop' hos enom, snapnames (multi-registrar), godaddy backorders för att nämna några.
2003-10-20, 17:48 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Har funderat på samma sak fast för .nu, hur är det med dem?
|
||
Svara med citat |
2003-10-20, 18:09 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För nu-domäner går du in på http://www.nunames.nu/auction/auctionlist.cfm. Där auktionerar man ut nu-domäner som inte förnyats, efter en månads deaktiveringstid.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|