FAQ |
Kalender |
2014-12-12, 11:09 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hur många domäner äger ni och hur många av dessa kommer ni att förnya? Jag skall villigt erkänna att jag jag köpt en hel del skräp första halvan av 2014. 90% av dessa var nya gTLD:er, men även .NU och .BIZ (!) bla. Dels hade jag dålig koll rent allmänt, dels var det lite svårt att förutspå utvecklingen. Jag tycker faktiskt att jag lärt mig läxan, även om det kostade ett gäng tusenlappar. Jag har ca 650 domäner totalt. Av dessa kommer jag förnya de 400 som jag anser vara bäst och släppa ca 250 st. Målet är en stabil portfolio på 500 domäner till årsskiftet 2015-16. Någon annan som vill bekänna färg?
2014-12-12, 13:06 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kommer förnya de flesta som jag betalat standardpris för även om man såklart dragit på sig en del skräp. Har en hel del som jag betalat kaffepengar för vilka många åker ut i det fria igen. De jag inte kommer förnya är de jag tänkt utveckla (där det är ringa värde i domänen) men inte ens hunnit slänga upp en WP-installation ännu, där ligger nog min svaghet just nu.
Nyårslöftet får bli att köpa lite bättre och dyrare gTLD:er helt enkelt |
|||
Svara med citat |
2014-12-16, 18:14 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Behåller 1000 eller så..
|
||
Svara med citat |
2014-12-16, 18:30 | #4 | ||
|
|||
Administratör
|
Behåller 11 av 14. Men jag äger inga jag inte planerar att använda själv för (hyfsat) seriösa projekt. De 3 jag släpper var för ett projekt jag aldrig påbörjat på 2 år då en av de starkaste aktörerna på marknaden startade mostvarande tjänst (och gjorde det bättre än jag själv skulle lyckas/ha tid med). Så mycket domänräv är jag nu för tiden, inte varit aktiv på det området sen ... 2005 eller så.
Svara |
|
|