FAQ |
Kalender |
2013-07-09, 12:56 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hej,
vid vissa händelser på sidan http://www.glashusen.se/index.php?doc=cart får jag felmeddelande: Warning: number_format() expects parameter 2 to be long, string given in /home/u/u8976346/www/glashusen.se/tpl_include/item_cart.php on line 27 Warning: number_format() expects parameter 2 to be long, string given in /home/u/u8976346/www/glashusen.se/tpl_include/item_cart.php on line 28 där raderna 27 och 28 har utseende: $cart["content"][$key]["price_str"] = number_format($item["price"], "", "", " "); $cart["content"][$key]["price_total_str"] = number_format($item["price"]*$item["amount"], "", "", " "); Vad behöver jag ändra? |
||
Svara med citat |
2013-07-09, 13:02 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Läs manualen: http://php.net/manual/en/function.number-format.php
Andra parametern är antal decimaler du vill ha i ditt formaterade nummer och den ska en Integer, dvs ett heltal, inte en tom sträng som du har i din kod. |
|||
Svara med citat |
2013-07-09, 15:13 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
tack för snabbt svar. Jag har nu läst manualen men då jag inte kodar php själv förstår jag ändå inte helt, trots ditt utförliga svar hur jag ska ändra i koden för att undvika felmeddelandet. Någon som kan visa hur koden ska vara istället. |
||
Svara med citat |
2013-07-09, 15:38 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För att inte få några decimaler:
$cart["content"][$key]["price_str"] = number_format($item["price"], 0, "", " "); $cart["content"][$key]["price_total_str"] = number_format($item["price"]*$item["amount"], 0, "", " "); Vill du ha 2 decimaler med punkt som avskiljare gör du i stil med: $cart["content"][$key]["price_str"] = number_format($item["price"], 2, ".", " "); $cart["content"][$key]["price_total_str"] = number_format($item["price"]*$item["amount"], 2, ".", " "); |
||
Svara med citat |
2013-07-09, 16:39 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tack för snabb hjälp ITisGood.se och nosnaj.
Det verkar fungera bra. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|