Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fundersam över ett företag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-02, 15:24 #1
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Standard Fundersam över ett företag

Jag har postat en annons på ett annat forum om det jag söker. Idag fick jag svar av ett företag som heter Inventor Solutions och jag sökte på företaget via google och ratsit men ingen information alls dök upp. Nu vore jag ytterst tacksam om någon här inne kunde hjälpa mig med att berätta vad det här är för företag, för det känns inte riktigt rätt, får en konstig magkänsla av att det är något lurt på gång. Ser man till hemsidan så är inte sidan utifrån min vinkel seriöst uppbyggd. Ska tillägga att dom har stavat fel på sidan och byggt meningar fel osv osv.

Webbadress till företaget: http://www.inventorsolutions.se
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 15:53 #2
MRosensons avatar
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
MRosensons avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
Känns som om dom har använt google translation eller nått sånt. Känns inte seriöst.
MRosenson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 15:53 #3
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Troligen Inventor Entertainment AB det är i alla fall det orgnr som har registrerat inventorsolutions.se. Vet dock inget om bolaget.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 15:57 #4
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
För på något sätt känns det inte bra när jag läser sidan och tittar mig runt. Till råga på allting så har han två anställda på bolaget som just är "expert" på det området som jag ska rikta in min sida på.

Vet inte hur jag ska göra egentligen. Om jag ska strunta i det och vänta in fler svar i den här tråden eller ringa skatteverket imorgon. Som jag sa, en konstig känsla har jag i magen att någon inte är som det ska.

Ser man t ex här, http://www.inventorsolutions.se/portfolio.php är deras porfolio som inte direkt ser så seriös ut. Fann annan information också http://allabolag.se/5567091771, en del minus för bolaget visar det.

Tycker ni att jag ska avvakta och ringa skatteverket imorgon och samtidigt vänta på fler svar i den här tråden?

Senast redigerad av StateCollapse den 2009-12-02 klockan 16:16
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 16:22 #5
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Inventor Entertainment AB verkar vara associerade med dessa två telefonnummer (plockat från deras företagshemsida samt från Gulex):

040-294669
08-51062006

Jag hittar även dessa två hemsidor när jag googlar på telefonnumren:
http://lagstabud.se/About.aspx
http://unikabud.net/

Samt förstås, företaget på Alla Bolag:
http://www.allabolag.se/5567091771
Verkar vara en anställd.

Portfolion är ju bara ett stort skämt. Inga länkar, ingen information om företagen bilderna gjorts till etc.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 16:26 #6
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Domänen registrerad i november om jag inte ser fel
Du får inte upp något på sökning
Inte en person eller ett personnamn någonstans på deras sidor vad jag kan se

Efter att sett deras portfolio blir jag än mer tveksam - med sådana kunder borde man ha varit med ett tag och lite konstigt är det att de inte verkar rikta sig till den svenska marknaden. Jag fick en känsla av att det inte var deras egen produktion - som sagt bara en känsla. Ser man på bildadresserna går till ett annat domän (nettrading.eu) som har identiskt innehåll - men den domänen är Maltaregistrerad ... Inget fel på Malta om man har verksamhet där, men.

Är det inte lite märkligt att de har ett 08-nummer som inte går att hitta på eniro eller hitta
och sedan boxadress i Malmö (om du googlar på boxadress+postnr+Malmö så finns det nog mer som ser lite underligt ut)

Nja, lite lurt verkar det

Senast redigerad av Ciffan den 2009-12-02 klockan 16:29
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 16:32 #7
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Om uppdraget har något med design eller webb att göra så hade jag hållit mig borta iaf. Varken designen eller koden var att hänga i granen
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 16:39 #8
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Domänen registrerad i november om jag inte ser fel
Du får inte upp något på sökning
Inte en person eller ett personnamn någonstans på deras sidor vad jag kan se

Efter att sett deras portfolio blir jag än mer tveksam - med sådana kunder borde man ha varit med ett tag och lite konstigt är det att de inte verkar rikta sig till den svenska marknaden. Jag fick en känsla av att det inte var deras egen produktion - som sagt bara en känsla. Ser man på bildadresserna går till ett annat domän (nettrading.eu) som har identiskt innehåll - men den domänen är Maltaregistrerad ... Inget fel på Malta om man har verksamhet där, men.

Är det inte lite märkligt att de har ett 08-nummer som inte går att hitta på eniro eller hitta
och sedan boxadress i Malmö (om du googlar på boxadress+postnr+Malmö så finns det nog mer som ser lite underligt ut)

Nja, lite lurt verkar det
Jag fick en konstig känsla i kroppen direkt när jag klev in på deras sida och tänkte "Det här måste vara ett skämt, något annat finns inte på kartan". Sedan läste jag igenom texten och mycket är fel, stavning och meningsuppbyggande som jag tidigare har skrivit om. Kontaktade hans referenser och ingen utav dessa känner igen bolaget överhuvudtaget.

Gör som så istället, jag avvaktar allting och ser vilka företag som hör av sig efter min annons här på WN och hoppas att dessa är bättre än bolaget som avhandlas i denna tråd*S* Eftersom detta är andra gången jag anlitar en som ska bygga en sida åt mig så är jag fortfarande lite oerfaren och rädd att det ska bli halvfärdigt och dåligt som min tidigare sida blev av denna person som byggde min sida www.beckisdesign.se.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 16:56 #9
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Med vad som sagts tidigare i tråden och att referenserna inte kände igen bolaget så står sig danile.s råd än starkare - håll dig borta från dem!

Hoppas du hittar någon som du kan lita på och som gör ett bra jobb
Glöm inte att skriva avtal!
Det är lika viktigt för dig som för den som ska göra sajten
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 22:17 #10
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Jag tackar för informationen ni har givit mig. Vore tacksam ifall ni kunde ge mig som nybörjare tips på detta, vad man ska kolla efter när man anlitar en programmerare som jag nu har gjort här inne.

Ska man be om referenser? Ringa/Skicka e-post till dessa och höra efter vad de har att säga om han/hon/dom som tillverkade sidan? Ska man gå in på allabolag och ratsit för att även se efter där?

Lite tips som sagt.

För jag har bara anlitat en tidigare som gjorde min sida 2007 och den människan kan inte vara riktig i bollen om jag får säga min mening. Jag är väldigt väldigt missnöjd med sidan, när han levererade den var hela, just det hela sidan halvfärdig. Ingenting vara komplett och ingenting var som jag ville ha det.

Därför är jag så rädd och försiktig med vem jag anlitar den här gången. Förstår inte riktigt hur företag kan få sina hemsidor så bra skapade och efter deras önskemål. Det är min dröm faktiskt, att få min sida som jag har annonserat om här inne så som jag vill och äntligen få bestämma allting och när programmeraren levererar sidan till mig så blir jag nästan tårögd för att han har gjort precis som jag tänkte och drömde om hur sidan/forumet skulle se ut.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017