Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SMSTjanster.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-15, 19:58 #1
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag och en kompis startade upp detta idag och vill gärna veta vad ni tycker, ideen är att kunna skicka billiga SMS enkelt.

URL: http://smstjanster.se
Mob. Nr: 0123456789
Lösenord: 0123456789

Hittar ni stavfel kan ni skriva här eller komma med ideer osv.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-15, 20:34 #2
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Ett måste är ju att ha prislistan tillgänglig för eventuella kunder! Tycker inte att man ska vara tvungen att gå igenom en registreringsprocess för att få se era priser, hur enkel den än må vara.

Något annat som är vanligt i sånna här sammanhang är att SMS:en har reklam i slutet av meddelandet, att de skickas från något annat nummer än kundens eget mobilnummer osv... Dessa eventuella frågor bör ni också besvara på något sätt, antingen på förstasidan, en FAQ eller någon annanstanns.

Citat:
Grundarna bakom denna tjänst är Rickard Petterson och Mikael Wikman. Dem tar gärna emot idéer och tips på mailadressen [email protected]. Dit kan du även skicka ev. anmärkningar på sidan eller tjänsten.
Det bör nog stå "de" där. Se http://susning.nu/Dem för vidare info :P (förlåt, men jag tycker den där länken är så rolig, "unga människor..") :P
Personligen hade jag dock föredragit att skriva "Vi" istället för att tala om sig själv i tredje person.

I eran cookie-info har ni särskrivit det sista ordet, "Konto inställningarna", och dessutom skrivit det med stor bokstav.

Designmässigt tycker jag det är helt okej. Brister finns dock i information av den typ jag tagit upp och även andra saker. Vilka är ni? Det är alltså inget företag bakom? Hur är det med säkerheten? Som eventuell kund hade jag varit lite skeptisk ifall jag inte visste någonting om er innan jag kom till eran sida. Mer information tror jag skulle inge en större säkerhet och framförallt klarhet för kunden.

Hoppas ni tar kritiken på rätt sätt, trots min barnsliga länk till susning. Konceptet har helt klart potential, även om det är en tuff marknad. En sista tanke kan nog vara målgruppen, den borde rimligen vara ungdomar, kanske även en större del flickor än pojkar (gissningar), är då färgen grå den optimala? Hade målgruppen varit webskapare från WN så hade nog grå varit ett mycket bra alternativ men är det så även nu?

Lycka till!
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-15, 20:53 #3
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Kristofer tack för tipsen, det var sånt här jag ville hörs för man missar alltid saker ..

Det ända jag inte vill hålla med om är priset, på startsidan är det en bild med texten "Från 54öre/SMS" tycker det är tydligt.

Kom gärna med mera ideer och tankar..


Edit: Vill också påpeka att vi kommer senare att lansera extra tjänster på SMSTjanster.se som gör det möjligt att göra egna applicationer och skicka SMS ifrån samt kommer vi att lansera ett eget gjort program för att skicka SMS med.

Vad är det för säkerhet du snackar om? Vid betalningslösningarna står det ganska bra om vad det är för säkerhet där men förstår ej vad du vill ha mer för säkerhet? Vilka vi är tycker jag det framstår ganska bra under "Om sidan", vi är privatpersoner står iof inte men det borde tolkas så tycker jag men men ska se över allt en gång till.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-15, 22:03 #4
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Grejen var nog att jag såg inte erat pris på första sidan direkt. Jag surfade runt rätt länge innan jag hittade tillbaka dit och la märke till det. Kanske bara är jag, jag kan inte svara på det, men det kan hända att det var lite otydligt.

Förstår er om ni inte vill locka folk med 54öre/sms, tycker också det är ok nu när jag ser att det finns där.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 08:32 #5
martinh martinh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 181
martinh martinh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 181
Jag kunde inte logga in eftersom nummret inte var aktiverat. När jag testade att skriva in en aktiveringskod kom jag till en sida med texten "Något gick snätt" .. heter det inte snett?
Designmässigt funkar det väl (det lilla jag nu sett), men är inte direkt något ögongodis. En färggladare layout med lite grafik osv skulle nog locka fler personer...

Mina 5 öre..
martinh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 09:53 #6
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
martinh: då får du kontakta oss per mail: [email protected] me ditt mobil nummer så fixar vi det, vissa fungerar det för och vissa inte tyvärr vi kollar på detta...
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 19:50 #7
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
Jag skulle vilja ha lite bilder på hur det ser ut när man använder er tjänst så jag snabbt ser om det blir precis som om jag skickat från min mobil. Det antyddes (ni säger att mitt nummer syns) ganska kraftigt, men jag var ändå inte helt säker.
Prislistan är redan nämnd.

Jag fångades inte tillräckligt för att logga in och så.

Liten design-kommentar. Det kändes ganska enkelt på ett inte så bra sätt. Åtminstånde lite mer luft (t ex mer padding på "main") skulle jag gilla.

Vet inte hur sugen jag är på att skicka SMS via datorn om det inte är betydligt mycket billigare. Med det menar jag ungefär de 54 öre ni promotar, men jag får känslan av att det finns någon hållhake (vid köp av minst 500 sms eller nåt) där.

Man känner sig lite grinig, hoppas du inte tar illa upp.
fasko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 20:53 #8
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
fasko: hehe, jag har hört tillräckligt idag så jag tar inte illa upp men förstår att alla vill ha prislista, detta kommer antagligen att komma så småningom och samma sak med designen. Designen är nog prio ett just nu men vi får se.

Det där med bilder vet jag ej hur vi kommer göra däremot det är iof ett sätt att visa upp också så kanske kommer med nästa version precis som design osv.

Tackar för tipsen
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 22:15 #9
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by martinh@Dec 16 2005, 09:32
Jag kunde inte logga in eftersom nummret inte var aktiverat. När jag testade att skriva in en aktiveringskod kom jag till en sida med texten "Något gick snätt" .. heter det inte snett?
Designmässigt funkar det väl (det lilla jag nu sett), men är inte direkt något ögongodis. En färggladare layout med lite grafik osv skulle nog locka fler personer...

Mina 5 öre..
precis som det heter "enda" och inte "ända", om det nu inte är ändan man menar då

Men jag betalar betydligt mycket mindre för att skicka sms från min mobiltelefon. Finns det någon form av mervärde i tjänsten?
Jag använde liknande tjänster (mtnsms eller vad den hette) i slutet av 90-talet för att det var gratis. Varför ska jag använda er tjänst? Vad gör den bättre än att skicka direkt från mobilen?

Min magkänsla säger mig att sidan inte är seriös. Förmodligen finns det för lite text på sidan.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017