FAQ |
Kalender |
2012-12-14, 09:27 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu var det ett tag sen jag skapade en blogg som jag uppdaterar frekvent. Med min personliga blogg höll jag på mycket med att skriva upp mig på diverse olika bloggportaler och ha såna där små länkbilder för att komma med i topplistorna.
Är det fortfarande ett relevant sätt att få besökare (utöver SEO, bra content osv)? Vilka driver i såna fall ok trafik? Jag antar att det är en trade-off, de välbesökta har också många som är med i listorna (=svårare att ta placeringar). Men kan någon som driver en relativt allmängiltig blogg ge mig några råd om det är värt att satsa på? |
|||
Svara med citat |
2012-12-14, 11:31 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såvida du inte redan har en hyfsad trafik så att du kommer att synas i listningar över toppbloggar tror jag det spelar mycket liten roll om du är med bloggportaler eller inte.
Medverkar i driften av några hyfsat stora bloggar och en försvinnande liten del av trafiken kommer via bloggportaler.
2012-12-15, 14:43 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag låg på förstaplatsen för "de mest länkande bloggarna" på Bloggportalen.se under en ganska lång period men fick endast en handfull besökare om dagen. Kan tänka mig att det är något mer för listorna sorterade efter besökarantal men det blir ändå en minimal andel gentemot andra trafikkällor. Ligger du inte med i toppen så är det troligtvis meningslöst. Tittar du t.ex. på bloggar.topplista.se så verkar det handla om dussintalet.
|
||
Svara med citat |
2012-12-16, 19:25 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
bloggportalen är nog den enda som är "ok" att vara med i. Ligger på Top 3 där och får fjuttiga 60-100 besökare / dag. Jämfört med mina 400.000 som jag annars har på en dag
|
||
Svara med citat |
2012-12-17, 11:17 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Tack för tipsen, då lämnar jag det spåret. Har för mig att det var lite bättre men det har kanske blivit mindre med åren. phattrance: Menar du att 400.000 besökare per dag (!) endast ger en 3:e plats? |
|||
Svara med citat |
2012-12-17, 12:42 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För många år sedan så var bloggportaler jävligt bra och skickade en hel del besökare men om du frågar mig så är bloggportalernas tid över. Satsa istället på sociala medier då dom skickar en hel del besökare. Hälften av mina besökare kommer tex från Facebook |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|