FAQ |
Kalender |
2007-05-30, 14:35 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har nyligen köpt en rörelse, Hyr din arbetsgivare men eftersom det råkar vara mitt i bokslutstider när vi ändå är överhopade med arbete så har vi inte gjort några förändringar alls utan allt rullar på som vanligt.
Nu börjar det snart bli dags att utveckla tjästen lite men frågan är vad vi ska satsa på i första hand. Punkt ett måste naturligtvis bli att faktagranska all information men sedan...? Ska vi satsa på att bygga o sidan så att den ser bättre ut eller kan den vara som den är? Fyller den sin funktion? Ska vi istället satsa på att förbättra tjänsterna och ge ett "mervärde" till våra "anställda". Vi har redan tänkt på att låta alla lägga upp egna hemsidor på vår server som man länkar till från huvudsidan. Det skulle kanske kunna ge lite mer "vi-känsla" åt de anställda och samtidigt kanske någon kund kan hitta dem. Eller kanske det inte skulle ge något alls. Vad tror ni, innehållet/tjänsten eller layouten, vilket ska vi börja med att förbättra. |
||
Svara med citat |
2007-05-30, 19:16 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hela kitet.. den ser inte bra ut någonstans tycker jag..
hur tjänsten ser ut vet jag dock inte så den kan jag inte uttala mig om |
||
Svara med citat |
2007-05-30, 19:33 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Löneuträknaren är dum. Man fyller i skattesats i % men så fort man lämnar rutan så ändras värdet till decimaltal. Råkar man då tabba eller klicka i rutan igen, ja då räknas decimaltalet om som om det vore procentsats. Irriterande, varför ens ändra det går ju att räkna ändå.
|
|||
Svara med citat |
2007-05-30, 21:20 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ska titta på löneräknaren. Problemet vi haft är att komma åt all kod och alla databaser till sidan och fortfarande tror jag inte vi har tillgång till allt. Vi får liksom inte mer än precis vad vi kräver så inget kommer frivilligt.
Jag var inne nu och tittade på räknaren och det är inte ens så som du skrev Westman. Det ligger någon kod som varje gång man lämnar rutan dividerar med 100 så skatten blir 100 ggr lägre varje gång man klickar där. Ska försöka titta på den biten redan i kväll. |
||
Svara med citat |
2007-05-31, 01:31 | #5 | |||
|
||||
|
Borde inte den här tråden ligga under Feedback?
|
|||
Svara med citat |
2007-06-04, 18:00 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Får hålla med melin, satsa på en nystart där ni både ser över funktion och utseende. Rent utseendemässigt är sidan nu väldigt oproffessionel och daterad.
Lycka till! |
|||
Svara med citat |
2007-06-04, 18:12 | #7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |