FAQ |
Kalender |
2010-07-19, 17:49 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en liten enkel netbook och ett externt usb-anslutet 3g-modem.
I dagsläget kör jag ubuntu på den, men det tar trots allt några minuter att starta upp operativsystem och ansluta till Internet. Det enda jag egentligen vill kunna göra är att köra en vettig webbläsare och därmed vara ansluten till internet. Det optimala vore om allt var igång inom ett par sekunder från att man startat burken. Är det någon som har ett vettigt förslag på något som startar snabbt?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-07-19, 19:15 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Min macbook pro går från viloläge till redo på ett par sekunder. Antar att andra os fixar det också. Inte riktigt vad du frågade efter, men en lösning.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-19, 19:35 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Montera i en SSD disk i den så startar de flesta OS på 10-15 sekunder.
|
||
Svara med citat |
2010-07-19, 19:46 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Yoghurt:
Du kommer ju ändå inte ifrån BIOS som tar en stund på många maskiner. |
||
Svara med citat |
2010-07-19, 20:28 | #5 | |||
|
||||
|
Jag har en Asus Eee PC som går snabbt att starta upp. Om man vill att den ska starta ännu snabbare varför inte sätta den i vänteläge istället för att stänga av. Då är du igång på några sekunder och det drar inget (eller extremt lite) på batteriet att vara i vänteläge.
Sedan kan det såklart krävas att du stänger av helt ibland för att inte datorn ska sega ihop totalt. Men det kan man ju göra innan man går och lägger sig på kvällen. |
|||
Svara med citat |
2010-07-19, 20:50 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du känner dig bekväm med att kompilera källkod så kan du ju testa Chromium OS.
http://sites.google.com/a/chromium.org/dev/chromium-os |
|||
Svara med citat |
2010-07-20, 00:03 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kör Aros
http://www.youtube.com/watch?v=484-mjrvlsg&NR=1 |
|||
Svara med citat |
2010-07-20, 11:31 | #8 | |||
|
||||
|
Kör win7 med SSD disk och de snurrar på fint, vilken skillnad de var på 5200 snurraren och SSD disken, natt och dag.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-20, 11:42 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2010-07-21, 00:14 | #10 | ||
|
|||
|
XP tar inte lång tid att starta.. Annars köp en ipad, man vill surfa snabbt. Problemet bruka vara att få ingång ubuntu och en del 3g modem varandra.
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|