FAQ |
Kalender |
2008-12-04, 12:19 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
hej.
har klurat i snart en månad på vad mitt företag ska heta, men kommer inte på något. har skickat in ett namnförslag till bolagsverket som fick avslag och nu måste jag komma på något innan den 10:e. krav: .se med samma namn ska vara ledigt min verksamhet: gör hemsidor åt företag. namnet kan gärna låta lite "web 2.0". vad fan ska jag heta? ( förslag innehållande namnet snajdarn undanbedes) /snajdarn |
|||
Svara med citat |
2008-12-04, 13:52 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Problemet är att majoriteten här är dina konkurrenter. =)
|
||
Svara med citat |
2008-12-04, 14:25 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men fortf. så är majoriteten här också fortf. väldigt hjälpsamma. Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-12-04, 14:41 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-12-04, 15:19 | #5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det namn du registrerar hos bolagsverket behöver ju inte vara exakt de namn du marknadsför utåt. Hela bolagets namn måste ju dock finnas med på alla fakturor osv.
Är det inte så att man måste ha ort med i bolagsnamnet till ett AB? Bolagsnamn: Webbmakarna i Östersund AB Namn utåt: Webbmakarna Dock var just webbmakarna.se upptaget |
|||
Svara med citat |
2008-12-04, 15:24 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Man måste absolut inte ha ortsnamnet med, men det underlättar ju för att göra namnet unikt.
Jag har själv använt mina initialer. Företaget heter CRS Webbproduktion. |
|||
Svara med citat |
2008-12-04, 15:35 | #7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-12-04, 16:36 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Om inget bättre dyker upp så finns ju hjälpsamma själar över hela webben som löser det hela åt dig...
http://www.dotomator.com/web20.html |
||
Svara med citat |
2008-12-04, 16:49 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-12-04, 18:11 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ta mitt gamla företagsnamn, jag bytte namn för ca 2 år sen. Det är garanterat ledigt! B)
Little Green Men AB Ville bara ha ett namn från början, en kompis föreslog det. Men efter ett tag ville jag blir mer seriös och skaffa fler kunder och då kändes det namnet lite oseriöst och det var även svårt att veta vad jag höll på med. Hittade ett word-dokument med några av mina gamla namnförslag som jag lekte med då: Rigor Mortis Production Last act of the interloper Moment tjuguett plus ett |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|