FAQ |
Kalender |
2007-05-03, 00:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inget jag behöver hjälp med utan vill bara dela med mig lite
Postens 2006 databas, många hämtade den förut när jag la upp länken här på WN. Färdig MySQL databas att importera (UTF-8). http://www.caipirinha.se/zipcodes2006.zip Posten 2007 databas, tänkte skriva ett php script som kollar om något har ändrats men inte orkat ännu. Färdig MySQL databas att importera (UTF-8). http://www.caipirinha.se/zipcodes2007.zip from/to = dörr/port nr från -> till (Finns dock ej på alla). Kod:
CREATE TABLE `zipcodes` ( `field_id` bigint(8) unsigned NOT NULL auto_increment, `entry_address` varchar(64) default '', `entry_from` int(4) unsigned default '0', `entry_to` int(4) unsigned default '0', `entry_zipcode` int(4) unsigned default '0', `entry_city` varchar(64) default '', PRIMARY KEY (`field_id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8; |
||
Svara med citat |
2007-05-03, 01:06 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
HELT OUTSTANDING!!!
Tackar och bugar ödmjukast för en underbar postning... Edit: Reklam utanför trådens inriktning / Marcus |
||
Svara med citat |
2007-05-03, 03:59 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag som har slitit så enoooormt och satt ihop en liknande lista halft manuellt hoppas verkligen att denna lista inte är komplett.
Haha... Jag blande information från google och scb för att få ihop komplett, så kommer den här killern å har slösat bort ett par dagars arbete. Men man får väl tacka då, även om jag måste gråta en skvätt. |
|||
Svara med citat |
2007-05-03, 09:46 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
Caipirinha: CocoaMySQL finns ute som 0.75 beta Stabilare än andra kloner
|
||
Svara med citat |
2007-05-03, 11:09 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter helt otroligt jobbigt totto . Märkte att jag exporterade ut den i fel version av mjukvaran hnn, har
båda installerade om den nya skulle suga hehe. |
||
Svara med citat |
2007-05-03, 11:16 | #6 | ||
|
|||
Banned
|
Märkte dock att ÅÄÖ inte syns, även om jag använder UTF-8
|
||
Svara med citat |
2008-01-23, 22:32 | #7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Är denna lista laglig? Hur har den kommit till?!
|
||
Svara med citat |
2008-01-24, 11:39 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För att vara seriös för en stund: Ja, den är laglig. |
||
Svara med citat |
2008-01-24, 16:35 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag undrar om det finns någon officiell gratisdatabas med dessa uppgifter. Knappast va? Både posten (eller har de slutat?) och scb dumpar ju ut en massa information, men mostvarande detta erbjuds ingenstans va?
Är man beredd att betala så finns ju det mesta. Själv säljer jag sådana uppgifter, men jag plockar ihop dem från flera olika ställen, och har egentligen ingen säkerhet i att allt stämmer. Nu stämmer det förvisso till 99.99% men det vore trevligare att få all info från t.ex. posten/scb/lantmäteriet - vilka kan anses rätt pålitliga. |
|||
Svara med citat |
2008-01-24, 17:17 | #10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |