FAQ |
Kalender |
2007-01-15, 05:28 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sjukast.com har funnits i 1 1/2år och har växt till en av Sveriges största humor-communitys. Nyligen startade jag även .info som riktar sig till yngre folk samt de som inte fullt ut njuter av sjuka ting som finns på nätet.
Sjukast.com + .info har 10-13.000 unika besökare per dygn enligt Google analytics och mer än 60.000 sidvisningar per dag. Tidsåtgången är mindre än 30minuter varje dag. Utgångspris 1.000.000SEK+moms, säljes till högstbjudande. Varför säljer jag? Det ligger rätt i tiden för mig, kommer satsa på eget företagande i framtiden. Är du genuint intresserad kan du skicka ett PM. |
||
Svara med citat |
2007-01-15, 09:21 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Utgifter?
inkomster? Vinst? |
||
Svara med citat |
2007-01-15, 12:31 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Till ni andra som undrar så har inte folk med det att göra, endast genuint intresserade får ta del av dessa uppgifter. Lönsamhet: 2000% B) Google analytics: Enligt KIAindex är Sjukast listad som 117e största webbplatsen i Sverige. (Vi är dock inte med i listan, gör bara en jämförelse) http://www.annons.se/?get=content&ac...iew&id=127-115 |
||
Svara med citat |
2007-01-15, 16:34 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Och alla filmer visas givetvis med upphovsrättsinnehavarens tillstånd?
Förlåt mig, men jag har väldigt svårt för sajter som lever på andras kreativitet och alster. Att visa bilder/texter/filmer o.s.v. utan tillstånd är ingenting annat än brott mot upphovsrättslagen oavsett vem som skickar in dem. Det är alltid sajtinnehavaren/webbhotellet som ansvarar för innehållet. Den dagen du visar egna verk eller filmer med tillstånd från tvbolagen t.ex. så skall jag med glädje lyfta på hatten för din verksamhet. P.S. Det finns ingenting som heter "citaträtt" när det gäller fotografier/filmer. Det här tar väl ändå priset: Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-15, 17:10 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-15, 17:13 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var jävlar inget dåligt utgångspris.
|
|||
Svara med citat |
2007-01-15, 17:50 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
mmh. Akta er för youtube och google video.
Det är ingenting ni vill köpa!! Andra som laddar upp!!! En grymt mycket bättre redovisning förväntas att du ger ut sjukast_info. Ditt pris går inte riktigt ihop med din presentation. |
||
Svara med citat |
2007-01-15, 18:04 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Så det är alltså ok att ta andras arbeten/alster/verk och utnyttja dessa för egen vinning utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren? Furthermore... I rest my case. /S |
|||
Svara med citat |
2007-01-15, 23:29 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gemensamt svar till alla er som pratar om upphovsbrott, varför finns då Youtube online och är den sjätte största sidan på internet? Ni har inte en aning om vad ni pratar om.
Skulle en moderator vänligen vilja rensa bort dessa totalt ointressanta och smutskastande inläggen så att tråden kan fortsätta med en seriös diskussion. |
||
Svara med citat |
2007-01-15, 23:32 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |