FAQ |
Kalender |
2007-05-15, 10:32 | #1 | |||
|
||||
Administratör
|
2007-05-15, 10:46 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-05-15, 10:49 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör det verkligen någon skilnad för den enskilda kunden om domänen kostar 120 eller 150 kr? Så länge man inte köper tusentals domäner så är det såpass små pengar det handlar om ju.
|
|||
Svara med citat |
2007-05-15, 13:09 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
.SE är nog ett av de mest åf-fientliga företagen som jag någonsin trräffat på. De ser alla ombud som en belastning. Tvärt emot vad man skulle kunna förvänta sig.
Skulle också gärna se Volvo publicera priset ut till åf och förvänta sig idel ädel leenden från åf...
2007-05-15, 14:46 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med Xamda. .SE ser tyvärr sina ombud som fiender och motarbetar dem aktivt därefter. Tänk vad mycket de skulle vinna på att istället lyssna till sina ombud. Vi besitter marknadskunskaper och internationell erfarenhet som .SE bara kan drömma om och vi är mer än villiga att samarbeta med dem. Det är verkligen trist att situationen ska behöva vara sådan här.
Förövrigt så vill ombuden inte sänka priset på .se-domänerna för att öka sina marginaler. Att Danny, som tidigare varit VD på Spray, ljuger ihop detta är rent ut sagt tragiskt. Priset på .se-domäner behöver sänkas för att minska .SE:s onödigt höga marginaler. |
|||
Svara med citat |
2007-05-16, 13:49 | #6 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
ABSURT - det är en av de sämsta beställningsartiklar Internet World hostat fram.
Hela artikeln är ju värsta junket komponerat och regisserat av DA- det lyser ju igenom överallt.. Det är också ganska konstigt att IW ställer påstående+påstående+fråga - som till 100% fallar DA i smaken och ger honom möjlighet att svara på den kritik som bla förts här på WN beträffande alla vinstmiljoner för IIS (Jo, IIS läser WN!) Citat:
Läser man http://www.iis.se/omoss/ombud_statistik_ti...illvaxt.shtml#2 så kan man snart utläsa att de 5-6 största ombuden står för ca 2/3 av totalen för de 50 redovisade ombuden och ingen av dessa 5-6 har en större vinstmarginal än 30:- och de andra säljer domänerna med minusmarginal som de måste ta igen på annat. Sedan följande citat är ju skrattretande: Citat:
Vidare: Citat:
Så att han överhuvudtaget tar upp det är ju extremt märkligt speciellt eftersom det i IIS styrelseprotokoll från dec 2006 http://www.iis.se/pdf/Referat_nr_10_2006-12-15.pdf där det står: Citat:
-------------- Vad som däremot skitar ner internet är när domänregistren själva låter alla OREGISTRERADE domäner leda till parkeringssidor eller visa sponsrade länkar: I IE7 tar min fantasipåhittade domän http://www.ghsdjfurhsguhs.nu/ dig till en autogenererad SEDO-sida, medan i äldre och and webläsare hamnar du på den vanliga ledig-sidan, men sedan några månader så är det en sesamsökruta mitt på sidan (sponsrad länk från tradedoubler) och en popup (casalemedia) och köp en bok länk (affiliatelänk till Amazon.com) Jag anser att domainfarming kanske inte alltid är så "snyggt" - men skillnaden är att någon då alltid betalar ombud och registry för domänen och får då (åtminstone i mitt huvud) göra vad sjutton han/hon vill med sin domän - men när domänregistret själv söker klick på oreggade domäner då finns det anledning att ifrågasätta deras corebusiness.. -------------- |
||||
Svara med citat |
Svara |
|
|