Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hosting med stöd för Django

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-09-23, 10:51 #1
Matyas Matyas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 49
Matyas Matyas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 49
Standard Hosting med stöd för Django

Hallå!

Jag hoppas att jag placerat frågan rätt och försöker formulera mig så gott jag kan trots min bristande kunskap på området.

Jag skall precis ta över en domän där jag kommer ha behov utav följande: Mysql, Python 2.7 och Django.

Hur kommer jag billigast undan då det inte är någon stor sajt som är krävande på det viset utan behöver bara ha en bra och billig host med stöd för ovanstående.

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Matyas
Matyas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-23, 12:27 #2
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Jag använder en VPS från DigitalOcean för $5 i månaden och det fungerar utmärkt. Med min setup fungerar det att köra ett par sidor per VPS. Svårt att hitta ett webbhotell som matchar det priset, men det kräver också att du kan sätta upp och underhålla servern.

Någon nisse på FS Data har försökt sälja på mig deras webbhotell, för det ska minsann gå att köra Djano där, men jag har inte provat för jag ser ingen anledning att betala mer när DigitalOcean fungerar så bra till den ringa kostnaden med 100% uptime.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-23, 14:03 #3
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Matyas Visa inlägg
Hallå!

Jag hoppas att jag placerat frågan rätt och försöker formulera mig så gott jag kan trots min bristande kunskap på området.

Jag skall precis ta över en domän där jag kommer ha behov utav följande: Mysql, Python 2.7 och Django.

Hur kommer jag billigast undan då det inte är någon stor sajt som är krävande på det viset utan behöver bara ha en bra och billig host med stöd för ovanstående.

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Matyas
Citat:
Ursprungligen postat av oskarh Visa inlägg
Jag använder en VPS från DigitalOcean för $5 i månaden och det fungerar utmärkt. Med min setup fungerar det att köra ett par sidor per VPS. Svårt att hitta ett webbhotell som matchar det priset, men det kräver också att du kan sätta upp och underhålla servern.

Någon nisse på FS Data har försökt sälja på mig deras webbhotell, för det ska minsann gå att köra Djano där, men jag har inte provat för jag ser ingen anledning att betala mer när DigitalOcean fungerar så bra till den ringa kostnaden med 100% uptime.
Vad kan kan gå fel här?
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-23, 15:57 #4
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Köp samma Digital Ocean VPS hos Cloudways.com för samma peng. De sköter om underhållet och du kan koncentrera dig helt och hållet på din sida.

Här kan du läsa mer:
http://www.cloudways.com/blog/cloudw...cloud-hosting/
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-30, 14:27 #5
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 66
Jag rekommenderar Digital Ocean med och vill du ha färdiga docker paket så kan du utvärdera mina som jag skriver om här http://www.wn.se/t1065623-15-2.html
Jenkler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017