Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Erfarenheter från Alibaba?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-13, 12:47 #1
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
Standard Erfarenheter från Alibaba?

Funderar på att börja importera lite större volymer utav en produkt, och överlägset billigast är det såklart via alibaba.com. Jag har tidigare surfat runt en hel del på Alibaba, men aldrig kommit till skott med att verkligen beställa någonting. Nu verkar det dock bli av, och efter en del research och eftertänksamhet så har jag beslutat mig för att starta upp en verksamhet kring försäljningen av denna produkt.

Har ni några erfarenheter ifrån att handla från vendors på Alibaba? Jag har just nu kontakt med en som är Gold-member, men från vad jag har förstått så kan säljare köpa till sig den statusen (de behöver alltså inte "förtjäna" den via positiva omdömen osv). Utöver detta så för vi dialogen över mail, och säljaren kan tänka sig skicka samples. Jag kommer även begära att pengarna hanteras via Alibabas escrow-system, alternativt paypal.

Är det något annat jag behöver tänka på? Jag talar just nu om själva Alibaba-processen. Resten kring importen för tullavgifter, moms och allt som tillkommer är en annan femma.

Känns som det borde finna några som handlat via Alibaba här på WN.

Trevlig fredag på er!
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017