FAQ |
Kalender |
2011-09-29, 00:22 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag är i stånd att lansera ett projekt som jag gjort i Ruby on Rails (3.0.3). Jag undrar om någon här har erfarenhet av något bra (helst svenskt) webbhotell som erbjuder RoR. Mvh Christoffer |
|||
Svara med citat |
2011-09-29, 14:30 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Heroku är förvisso ett alternativ, något dyrt ($15 > / mån) och servrarna står i USA. |
||
Svara med citat |
2011-09-29, 19:48 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har blivit kontaktad av City Cloud som eventuellt ska sätta igång med det. De verkar bra. De nämnde Heroku också som ett (dyrt) alternativ. VPS vet jag knappt vad det betyder (i form av underhåll etc). Det sista jag vill behöva göra i framtiden är att hålla på och patcha säkerhetsluckor och fixa webbserver-relaterade saker. Jag är så oinsatt att det nog kan vara vad CC erbjuder mig |
|||
Svara med citat |
2011-09-29, 23:05 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du har ju några alternativ om du söker på ruby webbhotell.
Vi själva har löst det med mod_passenger. Du har tillgång till det på ditt vanliga konto hos oss. Tyvärr är inte ror så efterfrågad i dagsläget det är nog därför inte många webbhotell erbjuder detta. Kräver en del resurser på servern också. |
|||
Svara med citat |
2011-09-30, 00:29 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Lär väl förmodligen klassas som egenreklam men får man inte svara på en rak fråga så blir det knepigt... Men som svar på din fråga så stödjer vi RoR.
|
||
Svara med citat |
2011-09-30, 01:43 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Jag vet bara hur jag har de nu; för tillfället så körs ett flertal ruby-specifika saker som jag funderar på hur man gör på ett webhotell. Ett utav dem är installation av paketberoenden, hur har ni löst de? I vanliga fall så görs de via kommandot 'bundle install'. En annan sak jag kommer att tänka på är valet av Ruby-version. 1.9.2 körs nästan uteslutande i produktion, men det händer att applikationer man inte orkat uppdatera från 1.8.7 får ligga kvar. Finns det någon möjlighet att välja detta? I min värld specificeras version m.h.a en .rvmrc-fil. |
||
Svara med citat |
2011-09-30, 08:55 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker att egenreklam är helt motiverad i dessa fall. Tack för era svar! Jag visste inte att det var så dåligt understött i Sverige ändå. Undrar om Rails är på framfart eller inte?
Själv tycker jag att Rails tillåter mig att göra extremt mycket mer än jag kunde göra med php, och det strukturerar upp saker och ting på ett sätt jag inte kunnat göra innan. Sen är det både lättare och krångligare än php. Själva kodningen är lättare och smartare och felsökningen är något lättare, men det tillåter också mindre. Med php kunde man komma undan med lite strul i koden men inte så mycket i Rails. Det leder förstås till bättre applikationer men ibland vill man bara "komma undan". Det är också en ganska intensiv inlärningskurva i början för att förstå konceptet. Jag ska kika över era erbjudanden så får jag återkomma! |
|||
Svara med citat |
2011-09-30, 12:59 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-09-30, 15:22 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Johan - tycker det är mer än ok. Det är ju uppenbart att det inte finns särskilt starkt stöd för det. Kan ni hjälpa - så gör det....
|
||
Svara med citat |
2011-09-30, 21:44 | #10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|