FAQ |
Kalender |
2007-05-18, 15:17 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vill få en länk att skifta färg mellan gul och svart, vad är det för kod man behöver? Letar och letar med hittar inget
David |
|||
Svara med citat |
2007-05-18, 15:21 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
a {
color: #ffff00; } a:hover { color: #000; } |
||
Svara med citat |
2007-05-18, 15:23 | #3 | |||
|
||||
|
Japp, det kan jag men jag skulle vilja att den skiftar hela tiden som en blinkande text. Vet att man kan göra det med java, men jag skulle vilja kunna fixa det med html, går det?
|
|||
Svara med citat |
2007-05-18, 15:43 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
nej.. men det går med javascript
|
||
Svara med citat |
2007-05-21, 23:22 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Får man fråga av vilken anledning du vill få länken att skifta i färg?
Har aldrig reflekterat över detta och lite känns det som att besökarna kommer dra fel slutsatser om vad länken fyller för funktion. |
|||
Svara med citat |
2007-05-22, 02:02 | #6 | |||
|
||||
|
Jag vill att länken ska blinka, så att den syns mest bland andra länkar på sajten. Vill använda det i menyn.
|
|||
Svara med citat |
2007-05-22, 03:47 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Åh, kommer ihåg gamla <blink>. Fantastiskt irriterande
Såg det på en väns väldigt gamla sida för bara några dagar sedan; www.tullgarn.com. Visste faktiskt inte att de fortfarande fungerade (mac/FF). Men gör dig själv tjänsten att överväga ett annat alternativ, annars är väll det som sagt javascript om du vill ha skiftande färg och fungerande crossbrowser. Vet dock inget skript själv. |
|||
Svara med citat |
2007-05-22, 06:09 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
<script language="Javascript1.2">
<!-- // please keep these lines on when you copy the source // made by: Nicolas - http://www.javascript-page.com function initArray() { this.length = initArray.arguments.length; for (var i = 0; i < this.length; i++) { this[i] = initArray.arguments[i]; } } var ctext = "This message changes color !!!" var speed = 1000 var x = 0 var color = new initArray("red", "blue", "green", "black" ); if(navigator.appName == "Netscape") { document.write('<layer id="c">'+ctext+'</layer> '); } if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1){ document.write('<div id="c">'+ctext+'</div>'); } function chcolor(){ if(navigator.appName == "Netscape") { document.c.document.write('<font color="'+color[x]+'">' +ctext+'</font>'); document.c.document.close(); } else if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1){ document.all.c.style.color = color[x]; } (x < color.length-1) ? x++ : x=0; } setInterval("chcolor()",1000) //--> </script> Varsågod testade och fungerar |
|||
Svara med citat |
2007-05-22, 09:11 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-05-22, 09:23 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra med nån som stuntar i vad alla andra tycker och har en blinkade länk. Skönt att allt inte måste vara lika hela tiden.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|