FAQ |
Kalender |
2003-09-20, 03:26 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vilken känsla! Det pirrar lite i magen, det är spännande - man känner att man ger sig ut på osäker mark.
Idag har jag stängt av annonserna på min huvudsajt - de gav så dåligt betalt. Det känns underligt, de har alltid varit där och fram till för någon månad sedan försäkrat att alla räkningarna blivit betalade. Men nu har jag köpt mina servrar av webhotellet och på så sätt fått ner månadsavgiften och bestämt mig för att ge sjutton i annonserna som har så dålig konverteringsgrad. Advertising.com har gått med på att vi gör ett nytt test om några månader för att se om lönsamheten ökat. Jag kan rekommendera det. Om annonserna inte ger tillräckligt betalt (i mitt fall är det på grund av att min målgrupp uppenbarligen är dålig på att faktiskt köpa saker via dem) så hitta nya inkomstkällor och gör av med dem. Om inte annat så uppskattar användarna att slippa annonserna! |
|||
Svara med citat |
2003-09-20, 13:03 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det lät som en bra idé
Jag tar alltid bort annonser om dom inte ger någon direkt avkastning.. Men tyvärr så ska man nog ändå ha nån annonsör på sin sida - det ger en bild av att man är lite proffsig/stor då någon visar intresse för att annonsera. Men slänger man upp massor av dom ser det bara rörigt ut. Tror inte användarna stör sig på enstaka annonser på en sida faktiskt www.tv.nu är ett bra exempel. www.aftonbladet.se är en marddröm |
||
Svara med citat |
2003-09-20, 13:40 | #3 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tror inte så många skräms bort från Aftonbladet pga dess annonser. Visst irriterar det en del av deras besökare, men i de flesta fall inte tillräckligt att de väljer alternativ skvallerpress. Skulle de förlora intäkter på dess nuvarande annonsbörda jämfört med en liten mindre, skulle de säkerligen lätta lite på det. Men så länge inte besökarna tar aktion finns rent kommersiellt ingen anledning från deras sida.
2003-11-12, 03:28 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Svara med citat |
Svara |
|
|