FAQ |
Kalender |
2003-10-20, 14:26 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Följande, tja, spam, ramlade in i brevlådan till en av mina sajter (som för övrigt inte håller på med e-handel):
Citat:
e-butikerna.com är nytt för mig, någon som känner till detta? |
||
Svara med citat |
2003-10-20, 15:11 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Google PR3 & "no website is configured at w w w . e - b u t i k e r n a . c o m." i kombination med att jag aldrig har sett deras site trots att man har ett brett nätverk av partners/kontakter så hade nog iaf jag hållt mig borta B)
Och efter en snabb sökning visar det sig att dem är välkända av bl a Svenskt Näringsliv för bluff-fakturor, se IDG.se. Med andra ord, håll er borta!
2003-10-20, 15:23 | #3 | |||
|
||||
Administratör
|
2003-10-20, 15:33 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fick samma mejl för ett par veckor sedan men då var denna "99kr-tjänst" gratis.
Ville man däremot ha det "Stora Paketet" så kostade det 495.- Citat:
Sidan låg uppe tills i torsdags eller fredags då jag fick ett mejl om att dom höll på att upptatera databasen och att det skulle ta några dagar... // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-10-20, 16:03 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då vet vi var dem har fått sina 1400 företag ifrån, inga betalande iaf :)
2003-10-20, 16:19 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
// Mats |
|||
Svara med citat |
2003-10-23, 22:29 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Följande mejl kom precis:
"Nu är vi tillbaka med snabbare server och dessutom har vi vunnit it björnen 2003 för dom som missat det. Nu närmar sig dessutom Julen och vi hoppas alla våra kunder har en banner placerad på våran sida för att öka intäckterna i Julhandeln? har ni inte det tillverkar vi en 468*60 för endast 250:- gäller tom 30:e Okt Mvh Christian Bang / E-Butikerna www.e-butikerna.com [email protected]" // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-10-23, 22:46 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nån som hört talas om it-björnen nån gng? Jag har då aldrig gjort det & jag har hängt med bra kring awards osv de tre senaste åren...
2003-10-23, 22:58 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men inga träffar, jag mejlade vederbörande och bad om referenser på banners som dom tillverkat. Kan vara kul att se vad man får för 250.- :blink: // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-10-23, 23:08 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilken j-vla skitsida... :)
Svara |
|
|