FAQ |
Kalender |
2010-01-24, 14:53 | #1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hejsan sitter just nu med ett projekt som jag har ett litet problem med.
Jag vill att den ska uppdatera sidan när jag släpper objektet och ta in kordinaterna det befinner sig på, det har jag löst. Men jag ska även kunna högerklicka på det så att det öppnar en ny dialog, det har jag också löst men där är problemet. Den uppdaterar sidan när jag släpper högerknappen också. Jag använder mig utav onMouseUp och om jag har fått rätt för mig så ska den inte reagera på högerknappen men det gör den ändå. Hur ska jag göra? vill ni se vad jag menar så kan ni kolla in iHome.nu |
||
Svara med citat |
2010-01-24, 15:42 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du får kolla vilken musknapp som har tryckts på.
Hur du kollar vilken musknapp som har klickats på: http://www.linuxtopia.org/online_boo...q/leftvsri.htm |
||
Svara med citat |
2010-01-25, 01:22 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
return false?
|
||
Svara med citat |
2010-01-30, 02:11 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
Det kan bero på skillnader i olika browsers och hur de tolkar standard-specifikationerna. Har du testat jQuery? jQuery brygger gapet mellan de olika webbläsarna och tolkningarna av standarden.
|
||
Svara med citat |
2010-01-30, 03:16 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det hela bygger just på jQuery UI Nu är det väl knappast browser-skillnader som är problemet heller...
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-30 klockan 03:19 |
||
Svara med citat |
2010-01-30, 13:10 | #6 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Kod:
$('body').mouseup(function(e){ alert(e.button); }); |
||
Svara med citat |
2010-02-05, 01:02 | #7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Som tidigare nämnts.
Se till så koden för högerklick ligger före mouseup för vänsterklick och sätt return false; i slutet på din funktion för högerklick. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|