FAQ |
Kalender |
2009-12-10, 12:51 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur bra är egentligen inlänkar från t.ex. Twitter i och emd att de flesta länkar är så kallat "short-links" det vill säga tex en TinyURL adress som i sin tur pekar till en riktig sida.
Räknas detta fortfarande som en inlänk? Kan man tjäna något annat än besök från dessa typer av länkar? |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 11:05 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Twitter har satt "nofollow" på samtliga länkar i Twitterflödet. Likväl på länkar i infofältet. Därmed ger länkarna alltså ingen PR på klassiskt vis. Viss reservation dock, för ingen vet väl helt säkert hur Google väljer att hantera nofollow.
Tidigare påstods det att nofollow innebar att Google inte alls följde länken, på senare tid har det kommit fram att Google nog trots allt gör det (om jag inte minns fel har Matt Cutts skrivit om det i sin blogg). Om det sen är som ovan att ingen PR sprids eller att Google kanske har en algoritm som kraftigt sänker "PR-läckaget" (men det är inte noll) för nofollow. Det vet trots allt bara Google själva. Men en länk är aldrig fel. Har du tur är det någon annans om följer länken och sedan bidrar med en "reguljär" länk i slutändan. |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 12:24 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
nofollow = ge ingen kraft till sidan jag länkar till
noindex = indexera inte sidan jag länkar till |
|||
Svara med citat |
2009-12-11, 14:51 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Annars hade det funnits en stor fördel då länkar från mer etablerade sidor ger kraft åt andra. |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 15:25 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Stirra dig inte blind på SEO!
Vilket ger dig mest, länkkraft eller betalande kunder? Twitter och liknande kan användas till att driva trafik till din sida, trafik är lättare att konvertera till pengar än PageRank! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|