FAQ |
Kalender |
2006-08-16, 12:37 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det jag måste fråga Kajsa från netpointers.com är hur det kommer sig att de inte syns på de 100 första sidorna hos google med följande sökord: sökmotor företag, sökmotoroptimering, sökmotorpositionering, SEO, Search Engine Optimization, Search Engine Marketing, Search Engine Optimisation, optimisation eller SEO Optimization? Det känns som det är ganska viktiga sökord att för ett företag som håller på med sökmotoroptimering.
Men det skummaste av allt är när man söker på netpointers.com och då kommer er sida fortfarande inte upp bland de 100 första placeringarna. Men först på 30:e plats så dyker upp den domän www.mbym.dk som hänvisar till er startsida. Jag följer ett par sökmotor företag för jag har tänkt kanske anlita inom snar framtid. De som ligger bäst till är MIG och SEO logic där den sistnämnda känns strået vassare för tillfället. Det är därför jag har gjort den ”enorma” undersökningen om er Jag försöker inte vara spydig eller hänga ut er på något vis för jag tror det finns en rimlig förklaring att ni inte finns med på de sökord. Ni kanske håller på göra om er hemsida eller har precis gjort om den? Kan inte alla regler och funktioner inom SEO om hur allt påverkar varandra. :lol: |
||
Svara med citat |
2006-08-16, 12:58 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Din sökning - site:www.netpointers.com - matchade inte något dokument. :/
|
|||
Svara med citat |
2006-08-16, 13:31 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det skall väl vara netpointers-technologies.com ? den är indexerad.
|
|||
Svara med citat |
2006-08-16, 13:33 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-08-16, 13:35 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-08-16, 13:36 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Intressant i och för sig, men varför inte maila direkt till företaget som sig bör?
*Vet att det finns en tråd här med bl.a Kajsa inblandad...* |
|||
Svara med citat |
2006-08-16, 13:40 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
På www.msn.se
Sidan 1 of 7 resultat innehåller site:www.netpointers.com (0,04 sekunder) Ett av resultaten är N37p01n73rs, www.netpointers.com/n37p01n73rs |
|||
Svara med citat |
2006-08-16, 14:16 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När vi ändå är inne på skumma resultat på Google.
Kika på http://www.google.se/search?hl=sv&q=konsul...3%A4klare&meta= träff nummer två "The page cannot be found". Kan någon förklara varför Google indexerat en 404-sida?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-08-16, 14:18 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vet att det finns en tråd sedan tidigare men där pratar de mycket om cloakning och det här är ju inte det Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-08-16, 14:46 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har inte blivit bannad från google så vitt jag hoppas och vet.
Tyckte ändå att det kunde vara intressant att göra en koll på msn trots att google är så mycket större. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|