FAQ |
Kalender |
2007-06-26, 21:59 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Funderar starkt på att skaffa en vps, men är lite osäker på hur mkt minne man bör satsa på.
Förra månaden hadde vi ca: 4.5 millioner sidvisningar, slukade ca: 60gig trafik och det är till största delen ett phpbb forum som står för trafiken. Kan tänka mig att en stor del av trafiken består av att folk sitter och laddar om el bara "slö surfar" på forumet. Idag ligger vi på ett vanligt webhotell och de funkar hyffsat, men inte optimalt.. En dedikerad server har vi inte råd me så en VPS verkar vara ett bra alternativ då. Men va ska man välja 128-512 meg brukar ju gå att välja på men vad är nödvändigt? -/W |
||
Svara med citat |
2007-06-26, 22:36 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Prova, du kan ju utöka minnet om du tycker det behövs.
|
||
Svara med citat |
2007-06-26, 22:51 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns flera ställen där man kan få pröva VPS ett tag och sen välja om man vill köpa tjänsten.
|
|||
Svara med citat |
2007-06-27, 00:20 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
www.ipeer.se är ett av de företagen.
|
||
Svara med citat |
2007-06-27, 00:35 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har för mig glesys erbjöd det också.
|
|||
Svara med citat |
2007-06-27, 02:01 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ursäkta om jag frågar men vad har ni för webbhotell som klarar den mängden hyffsat bra? Är rädd att en sida jag tänkt lansera överbelastar servern om den blir hyffsat stor, speciellt eftersom den är lite databasintensiv men det brukar ju forum också vara....
|
||
Svara med citat |
2007-07-02, 08:26 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-07-03, 13:28 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vill inte inte hänga ut nått företag bara sådär men dom har haft lite ner tid senaste tiden dock, vilket det skrvits om bl.a här. Tacka alla andra för svaret, lutar starkt åt en vps hos glesys. -/Christian |
||
Svara med citat |
2007-07-03, 17:01 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Frågan är om en VPS verkligen räcker till kapacitets- och utrymmesmässigt?
Jag hade lite tankar på att köra en sådan istället för dedikerad server men vi kom fram till att en dedikerad server var enda framkomliga vägen när man börjar ha lite trafik. |
|||
Svara med citat |
2007-07-06, 17:29 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |