FAQ |
Kalender |
2005-08-23, 16:46 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag skulle vilja ha en vykortstjänst på min sida, men jag är pinsamt okunnig i ämnet.
Hur gör man? Hittade ett script på gruvsjo.se men jag tror inte mitt webhotell stöder jmail. Det kanske går att ändra, men jag har ingen aning om hur. Vet med säkerhet att cdonts funkar. (Använder box.se) |
|||
Svara med citat |
2005-08-23, 22:26 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Vet inte om detta hjälper dig något men jag tänkte att du kanske kan hitta något script som ditt webbhotell stödjer bland dessa script: http://www.hotscripts.com/PHP/Script...rds/index.html Andreas |
|||
Svara med citat |
2005-08-23, 22:51 | #3 | ||
|
|||
VIP
|
Är du så okunnig som du säger är nog Outdoor ett bra val. Deras tjänst är gratis och faktiskt ganska bra.
Vill du ha lite mer makt över utseende och funktioner kan du anlita en kodare/prova själv, alternativt ta kontakt med oss på e-kort.se som kan erbjuda kompletta lösningar. |
||
Svara med citat |
2005-08-24, 14:31 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vill du ha en riktig vykortstjänst med "fysiska" vykort?
Kolla in mrpostman.se |
||
Svara med citat |
2005-08-26, 10:01 | #5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack för tipsen, ska kolla in dem.
|
|||
Svara med citat |
2005-08-30, 16:12 | #6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Men om jag tex vill använda gruvsjös script i alla fall och ändra från jmail till cdonts, kan man bara ändra inställningarna då?
Är det detta jag ska ändra, och vad ska stå istället? Set JMail = Server.CreateObject("JMail.Message") JMail.AddRecipient Request.Form("vmail") JMail.From = Request.Form("email") JMail.Subject = "Du har fått ett vykort!" JMail.Body = "Hej "& Request.Form("vnamn") &chr(10) &chr(10) & "Jag har skickat dig ett fint vykort och det går att kolla på: " & url & "index.asp?visa=kort&sida=fram&id="& R("id") &" Mvh/ " & Request.Form("namn") & " - " & Request.Form("email") JMail.appendHTML "<font face=verdana size=1>Hej " & Request.Form("vnamn") & "! " JMail.appendHTML "Jag har skickat dig ett fint vykort och det går att kolla här: " JMail.appendHTML "" & url & "visavykort.asp?id="& R("id") &" " JMail.appendHTML "Mvh/ <a href=mailto" & Request.Form("enamn") & ">" & Request.Form("namn") & "</a></font>" JMail.Priority = 3 Jmail.Send (smtp) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|