Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med Verified by VISA + 3DS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-01, 19:51 #1
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
Standard Problem med Verified by VISA + 3DS

Jag är konsult för några e-butiker, och har märkt att det är väldigt många som avbryter köpet när de kommer till 3DS (Verified by VISA delen). Kanske nästan 40% avbryter köpet där.

Har ni som använder 3DS samma problem?
Matsaki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-01, 20:25 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Matsaki Visa inlägg
Jag är konsult för några e-butiker, och har märkt att det är väldigt många som avbryter köpet när de kommer till 3DS (Verified by VISA delen). Kanske nästan 40% avbryter köpet där.

Har ni som använder 3DS samma problem?
Jag som kund/köpare hatar 3DS, finns inget sämre eller värre. I bästa fall blir du blåst på 500-1000 för din tid. I värsta fall måste du bära med dig en dosa för kunna handla.

Även olika banker har olika lösningar för det, i många fall orkar man inte med skiten för småsummor. 3DS borde inte användas för fika pengar under 10-20k köp.

Även orimligt att vissa sidor ska ha det, man kan ju använda riskprognos. Har behövt använda 3DS innan på köpa årsredovisningar på bolagsverket. Vem fan skulle använd annans kort för köpa sådant? Vilken risknivå är det på en skala.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-01, 21:03 #3
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Jag märkte för några dagar sedan att jag inte kan handla via 3DS på mitt SEB företagskort men att så många avbryter kan nog inte bara bero på företagsköp.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-02, 12:18 #4
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Jag som kund/köpare hatar 3DS, finns inget sämre eller värre. I bästa fall blir du blåst på 500-1000 för din tid. I värsta fall måste du bära med dig en dosa för kunna handla.

Även olika banker har olika lösningar för det, i många fall orkar man inte med skiten för småsummor. 3DS borde inte användas för fika pengar under 10-20k köp.

Även orimligt att vissa sidor ska ha det, man kan ju använda riskprognos. Har behövt använda 3DS innan på köpa årsredovisningar på bolagsverket. Vem fan skulle använd annans kort för köpa sådant? Vilken risknivå är det på en skala.
Merchanten kan välja (i de fall betalningsgatewayen har det alternativet) att sätta en gräns för vilka belopp 3ds aktiveras för och antalet köp som genomförs utan 3ds. Bedrägeriscenen är ändå ganska omfattande med 1-2% av bedrägliga transaktioner som i regel sätts i system på vald butik som då skulle förlora mer pengar på att inte ha 3dsecure pluginen.

Det är smidigare att koppla ihop 3dsecure med bank-id istället för att låta kunden hålla koll på två separata lösenord/autentiseringar. Bank-id borde ju ändå expandera i större utsträckning och kommer bli mera föremål för utbildning än olika 3ds-system. Tror inte detta är möjligt idag dock.
gurka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-02, 12:32 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av gurka Visa inlägg
Merchanten kan välja (i de fall betalningsgatewayen har det alternativet) att sätta en gräns för vilka belopp 3ds aktiveras för och antalet köp som genomförs utan 3ds. Bedrägeriscenen är ändå ganska omfattande med 1-2% av bedrägliga transaktioner som i regel sätts i system på vald butik som då skulle förlora mer pengar på att inte ha 3dsecure pluginen.

Det är smidigare att koppla ihop 3dsecure med bank-id istället för att låta kunden hålla koll på två separata lösenord/autentiseringar. Bank-id borde ju ändå expandera i större utsträckning och kommer bli mera föremål för utbildning än olika 3ds-system. Tror inte detta är möjligt idag dock.
Det som är jobbigast med 3DS är köp av olika biljetter, flygbiljetter så vill man ju typ döda behöva.

Och köper man resor utanför Schengen/EU där man måste ha passnummer och allt så känns det lätt utreda ett bedrägeri. Visst man kan åka med falsk pass men det är nog väldig liten chans.

Och olika banker har olika lösningar från 3DS, och märkt en del offshore banker börjar aktivera det på sina kort med. Vilket suger extremt.

Snart lär man behöva ha konton i 20 länder för slippa skiten.

Bank-ID är rätt ovanligt i många länder, även internetbank i många länder ligger 10-20 år efter i utvecklingen.

Check är betydligt mer vanligt i vissa länder än kort till och med :P

Och SHB bank-id som är på kort och kräver dosa är inte smidigt, bara behöva lyfta sig från soffan och hämta dosa är tillräckligt förjävligt. Och är man ute på resa eller på annat ställe så är det rätt kört.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017