FAQ |
Kalender |
2010-01-23, 01:12 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det negativt att peka flera domäner mot en och samma sida? Säg att jag har ett företag som säljer domäner och vill då att alla mina premiumdomäner ska peka mot företagssidan så att folk kan hitta dit och lägga bud på dem. Kommer Google bli arga på det? ÄR det bra SEO-mässigt?
|
|||
Svara med citat |
2010-01-23, 15:37 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är inte bra att peka flera domäner mot samma site på grund av att Google inte vet vilken adress som är den riktiga. Google kan tro att alla domäner pekar till olika siter, men som innehåller identiskt content. Gör 301 permanently moved på samtliga premiumdomäner till företagssidan istället, antingen till förstasidan eller till en undersida.
|
||
Svara med citat |
2010-01-23, 17:08 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så att göra 10st olika 301-redirects till en och samma sida är helt okej?
|
|||
Svara med citat |
2010-01-24, 00:46 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2010-01-24, 16:03 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Lite OT kanske.
Jag tror det är tveksamt om google gillar att man pekar om massa domäner hur som helst. Tror inte dom gillar att man sitter och snapbackar massor med domäner som har inlänkar och pekar om dem med 301a för att få högre länkkraft. Ett par, javisst, men jag skulle akta mej för att hålla på så med dussintals domäner |
||
Svara med citat |
2010-01-27, 01:32 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Numera kan man även lägga en <LINK canonical="www.mainpage.com"> på sidan så att sökmotorerna förstår vilken som är den "rätta" domänen.
|
||
Svara med citat |
2010-01-27, 05:55 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tanken är att man ska tala om vilken URL man föredrar om olika URL:er under samma domän visar en snarlik sida. Det kan lätt bli många olika URL:er för samma sida om URL:en kan innehålla olika GET-variabler med varierande värden. Eller om t.ex. domän.se/34563/ visar samma sida som domän.se/34563/artikelnamn så kan man använda canonical för att tala om vilken URL man föredrar. Man ska även kunna styra mot med eller utan www. Senast redigerad av BjörnJ den 2010-01-27 klockan 06:05 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|