FAQ |
Kalender |
2010-10-31, 13:40 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604600 en sån är jag ett knapptryck ifrån att köpa.
Jag har varit och spanat in den i en butik ett par ggr och testkört lite, inet haft mac innan men är nu supersugen! Min fråga är : Hur bra kan den tänkas va för de nyaste spelen? en nybörjar fråga men har noll koll på mac. tex skulle denna klara av mafia II ? Nån med erfarenhet? |
|||
Svara med citat |
2010-10-31, 13:50 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Givetvis skulle den klara av Mafia II OM speltillverkaren hade/har gjort en version för MAC. Steam har börjat släppa spel till mac, men allting tar tid. /empty |
|||
Svara med citat |
2010-10-31, 13:53 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ah dåligt exempel då när den inte finns för mac. men de jag försöker fråga är att klarar den av de senaste spelen som släppts ? jag har förstått de inte är mac man ska ha om man vill ha värsting speldator, men är inte till spel jag huvudsakligen ska ha den till, bara roligt o veta om den också funkar som speldator.
|
|||
Svara med citat |
2010-10-31, 13:57 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, den ska nog klara av alla dagens spel utan problem. Har själv haft den, spelade då starcraft 2.
/empty |
|||
Svara med citat |
2010-10-31, 14:17 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle avråda dig att köpa en iMac 27" från något annat än Apple Store, risken blir stor att din dator kommer få vara på verkstad (Anovo!!) de första månaderna då det är fel på väldigt många iMac 27". Anledningen till att jag rekommenderar köp hos Apple Store är för att de byter ut datorn direkt mot en ny om felet har uppstått inom 30 dagar (DOA) vilket väldigt få av återförsäljarna gör, utan de försöker reparera datorn och det kan ta lång tid.
Har själv precis köpt en iMac 27" på Media Markt och den kommer totalt vara inne på service i 7 veckor, har hittils kunnat använda datorn några timmar.. Jag köpte alltså inte min ifrån Apple store och det ångrar jag nu i efterhand. Sedan skulle jag nog rekommendera i5 varianten då du får ett avsevärt mycket bättre grafikkort (Med bl.a 1GB minne istället för 512mb) |
||
Svara med citat |
2010-10-31, 14:31 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
oh vilket guldtips ska kolla på vad den versionen kostar
|
|||
Svara med citat |
2010-10-31, 20:30 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan också rekommendera ett köp från Apple Store. Leveranstiden kan dock bli något längre då de tillverkar datorn on demand åt dig, istället för att ta en från hyllan. Min mac book pro kom efter ca 2 veckor.
|
|||
Svara med citat |
2010-10-31, 22:46 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Trots att det står att datorn är redo att skickas inom 24 timmar?
|
||
Svara med citat |
2010-10-31, 22:49 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2010-10-31, 22:53 | #10 | ||
|