FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2017-05-09, 12:55 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns det någon som kan rekommendera en Registrar för .SE-domäner som hanterar överlåtelser skyndsamt (inom 1 dag, helst snabbare)? Loopia är inte ett alternativ då deras kundtjänst är extremt dålig och överlåtelser tar lång tid.
Har initierat överlåtelsen via Loopia, blanketten är signerad och överlåtelsen betald, men de hävdar nu att det tar 2 dagar att genomföra överlåtelsen trots att både köpare och säljare har konto hos Loopia. Detta är tyvärr något som är för lång tid och inget jag är van med sedan tidigare eftersom det vanligtvis hanteras mer skyndsamt än så. Ringde kundtjänsten hos Loopia och fick prata med en kille som var väldigt ohjälpsam och extremt vag. Bad att få prata med hans chef, som inte heller var tillgänglig men skulle ringa tillbaka - när detta skulle ske kunde han inte bekräfta. Det enda han i princip bekräftade var att det "finns ingen specifik tid avsatt" [för domänöverlåtelser] innan han helt sonika la på. Funderar på att avbryta överlåtelsen och genomföra den hos en annan Registrar så skulle gärna få tips på Registrar som är snabba med överlåtelser, även om det är en högre kostnad. - Loopias kundtjänst hävdade för övrigt att överlåtelse-avgiften ej betalas tillbaka om man avbryter den. Ställer mig tveksam till att detta verkligen är förenligt med distansavtalslagen då de inte påbörjat överlåtelsen.
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] . Senast redigerad av Marcus den 2017-05-11 klockan 11:44 |
|||
Svara med citat |
2017-05-09, 23:50 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varför inte bara köra en förflyttning med AUTH-kod ?
|
|||
Svara med citat |
2017-05-10, 09:49 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2017-05-10, 12:23 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gäller fortfarande.
Skitjobbigt med folk/registrarer som använder auth-koden som vilken gtld som helst. Kan bli riktigt surt om man behöver skapa konto hos mottagande registrar pga ovan. |
|||
Svara med citat |
2017-05-10, 13:02 | #5 | |||
|
||||
Administratör
|
Senaste 10 överlåtelserna jag gjort har sällan tagit mer än 1 dag på Binero sedan alla papper varit uppladdade och ifyllda. Oftast inom nån timme.
2017-05-10, 14:18 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur ofta behöver man byta ägare snabbare än två dagar? Har gjort en lång rad byten via Loopia utan problem. Någon gång har det tagit lite tid, andra gånger har det gått snabbt. Min bild av Loopias support är den exakt omvända. Under de 10 år jag varit kund med företagskonto så har supporten fungerat bättre än hos de flesta andra svenska webbhotell. Snabb och bra hjälp det fåtal gånger de faktiskt behövts.
Lite oseriöst och onödigt att hänga ut en supportanställd vid namn för en skitsak?
2017-05-10, 22:15 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kanske fel väg att gå, men det har fungerat för min del. |
|||
Svara med citat |
2017-05-11, 00:59 | #8 | |||
|
||||
Administratör
|
.se domäner? På .com skulle detta funka utmärkt.
2017-05-11, 11:57 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
- Det var inte riktigt meningen att hänga ut en supportanställd vid namn, vilket korrigerats. Jag har tidigare varit nöjd med supporten (per email) men mycket besviken på det bemötande jag fick nu per telefon. Speciellt som storkund hos dem under många många år samt att jag inte fick möjligheten att prata med någon som hade bättre koll på läget - hans chef ringde t.ex. aldrig upp trots att han garanterade det. Det får nog bli Binero för överlåtelser framöver som Thomas tipsade om går fort. Citat:
- Dock finns Registrarer som utnyttjar processen, och där AUTH-kod kan nyttjas för överlåtelse av domännamn där ett nytt ägarkonto registreras innan transfer med AUTH-kod.
Svara med citat |
Svara |
|
|