FAQ |
Kalender |
2013-06-12, 18:43 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej affiliate!
Jakob heter jag och jobbade tidigare på Tradedoubler, i och med detta har jag länge varit aktiv och försökt hjälpa er med era frågor här på WN. Nu är det dock jag som har en fråga. Jag har precis blivit "Affiliate Manager" och ansvarig för affiliateprogrammet hos Unionen. Detta är väldigt spännande av en mängd anledningar. Dels eftersom jag tidigare mest haft erfarenhet från affiliates perspektiv, men också eftersom Unionen jobbar med medlemsrekrytering istället för vanlig försäljning av "prylar". Nog om det, jag trivs verkligen med mitt nya ansvar. Jag har massor med saker som jag vill göra, tänker göra och funderar på att göra. Men jag undrar också lite ödmjukt om du har några tips på vad jag ska fokusera mest på. Vad är det viktigaste för en "affiliateansvarig" att tänka på? Kanske svarar du något helt annat än min chef? Ha en bra dag! |
||
Svara med citat |
2013-06-12, 18:58 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
#1. Ha en bra kommunikation med dina affiliates.
|
|||
Svara med citat |
2013-06-12, 19:59 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Försök ha/få/kräva en god bild av hur stor den ekonomiska vinsten är hela tiden av de aktiviteter du är inblandad i. Tänk på var breakeven är, och hur du maximerar roi. Det är ännu viktigare i organisationer av den typen där de ekonomiska värdena och målen inte alltid är direkt synliga eller ens uttalade. Men utan denna information i framkant hela tiden, så går det inte att hitta och rättfärdiga rätt nivåer på utgifter (pengar, tid, osv). Exempelvis provisionsnivåer. Och det kan leda till sämre roi i slutänden. Med den kunskapen på plats, så är det enklare att göra ett bra jobb.
Senast redigerad av Björn den 2013-06-12 klockan 20:06 |
||
Svara med citat |
2013-06-17, 12:09 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2013-06-17, 15:14 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Skönt att höra att jag är på rätt spår.
Men hur får jag ännu fler att kommunicera med? Många verkar vara ganska ovana med att ta kontakat med affiliateprogram de är med i. Många verkar tycka det är enklare att bara plocka koderna och ta startprovisionen, istället för att höra av sig och kolla läget. |
||
Svara med citat |
2013-06-20, 15:24 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |