FAQ |
Kalender |
2013-06-26, 20:09 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej alla!
Fick mina första inkomster utbetalda från utlandet (Danmark) idag. Det är via Tradedoubler DK och det är till mig som privatperson. När jag kollar på specen för utbetalningen så är det varken arbetgivaravgifter, sociala avgivter, skatt etc draget från inkomsterna. Är det inga såna utlägg på affiliateinkomster från utlandet? TradeDoubler själva säger att "får du betalt från DK så är det en internationell betalning, ingen skatt eller moms tillkommer." Låter lite för bra för att vara sant va? Vet att jag borde fråga skatteverket men att ställa IT-relaterade frågor till dom är lite god dag yxskaft... |
||
Svara med citat |
2013-06-26, 21:26 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du måste givetvis ta upp det i deklarationen och betala skatt, jämför med t ex inkomster från Google Adsense. Se info här http://www.skatteverket.se/privat/sv...f80007832.html
|
|||
Svara med citat |
2013-06-26, 22:04 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så trevligt att tradedoubler nämnde det då... Not!
Vet att det är mitt egna ansvar men hade jag valt att lita på TD så hade jag fått en otrevlig överraskning. |
||
Svara med citat |
2013-06-26, 22:57 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
De menar väl att ingen DANSK moms tillkommer.
2013-06-26, 23:09 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Absolut, och det som står i mailet är korrekt, men det hade varit trevligt med frasen "glöm dock inte att ta upp internationella betalningar i din deklaration"...
Det är trots allt en enkel sak att nämna. För mig är detta väldigt nytt (ang. internationella betalningar) men knappast för TradeDoubler. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|