FAQ |
Kalender |
2006-09-05, 16:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en websida som är ca 1,5år, har mycket content och ganska många bra inläknar. Trots det så har jag bara PR 3. Kan man på någotvis se varför man inte klättrat i PR?
|
||
Svara med citat |
2006-09-05, 21:08 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Många utlänkar? Inga nya inlänkar? Bara nya inlänkar? Finns massa parametrar. PR-värdet är inget att hänga upp sig på. Det som räknas är hur du rankar på dina keywords.
|
||
Svara med citat |
2006-09-06, 00:05 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
- Frames
- Saknar h1-taggar på text-sidorna |
||
Svara med citat |
2006-09-06, 16:34 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Frames har jag och h1-saknas. Men h1 är väl groteskt stor storlek på texten? |
||
Svara med citat |
2006-09-06, 16:39 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Korrekta rubriktaggar är mycket viktigt för sökmotorernas INDEXERING av sidan, men påverkar inte din PageRank. |
||
Svara med citat |
2006-09-06, 17:27 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Samma förhållande med frames som Niclas säger om H1. Ingen påverkan för PageRank men väl för indexering. Grazzy svar om länkar är däremot något som påverkar PageRank, bl.a.
Instämmer med honom f.ö om att placeringen i sökmotorerna är överordnat PR. |
|||
Svara med citat |
2006-09-06, 18:23 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frames bordet väl teoretiskt sätt kunna påverka PR då frames KAN göra det svårare för sökmotorerna att bedömma vad webbplatsen handlar om. Detta i sin tur borde kunna leda till att Google får det svårare att avgöra om en inlänk är relevant eller inte.
Vilken sida gäller det? Så man kan ta sig en närmare titt. Men viktigast är inlänkar. Många inlänkar. Från sidor med hög pagerank. Dessutom bör länkarna komma från sidor vars eget innehåll är relevant för din sidans innehåll. |
|||
Svara med citat |
2006-09-06, 20:15 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jo det kan du ha rätt i webbteknik. Men beräkningen för PR-värdet är lite knepigt, det går att få PR 3 på en sida som saknar innehåll, bara den ligger ute och har en handfull länkar till sig.
|
|||
Svara med citat |
2006-09-07, 14:45 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Det som förbryllar mig lite är att sidan hade PR4 för något år sedan och sedan sjönk det till PR3 som jag legat konstat på sedan dess.
|
||
Svara med citat |
2006-09-07, 15:00 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
PR har normalt inget med hur sidan är byggd att göra. Det finns väldigt många sidor med hög PR som är väldigt dåligt byggda.
Det som avgör PR värdet är innehållet och inget annat. Har du en sida med mycket text och som dessutom är bra skriven- då får du hög PR. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|