FAQ |
Kalender |
2009-04-30, 12:42 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har blivit kontaktad ett svenskt SEO-företag som kan få upp mig högt på bra sökord. Visste att jag skulle bli kontaktad och trodde aldrig jag skulle vara intresserad men erbjudandet är mycket bra och jag är till min förvåning intresserad. Det jag nu undrar är om jag kommer att kunna dra av denna kostnad på företaget? Skatteverket kanske inte ser en direkt koppling mellan denna kostnad och hur det hjälper mitt företag, menar jag. Vet inte om jag gör mig tydlig men är det någon som har erfarenhet/kunskap om detta?
|
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 12:49 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, det är klart du får!
|
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 13:08 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, tack för svar.
ÄR också öppen för några snabba tankar och åsikter runt detta med att köpa SEO av företag. Visst är det en del skumrask men om jag kan hamna högt på ett bra sökord för en hyfsad peng så är det väl bara fin stämning. Eller? |
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 13:09 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Låter för bra för att vara sant... så är det nog så
|
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 13:21 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Yes, men det gör det inte.
|
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 13:28 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Var bara uppmärksam på att det inte behöver ge något bra resultat bara för att det är ett stort och välkänt företag du anlitar... SEO är ett bra exempel på att "You get what you pay for" inte alltid är sant.
|
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 13:35 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är en hel del du kan göra själv faktiskt.
Satsa på att sköta on-page optimeringen själv (om du har tid och möjlighet). Du kan få hjälp både här, men framför allt på SEO-forum. När det sen kommer till att bygga länkar, så är det ett jäkla jobb om man inte har tillgång till nätverk där du kan publicera dina länkar. Här skiljer sig företagen mycket åt, hur de genererar länkar. Något som jag inte själv har haft tillfälle att testa ännu, men som teoretiskt verkar mycket smidigt (och prisvärt) är 1-vägslänkar. |
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 17:07 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
1-vägslänkar verkar bra, MEN jag skulle nog aldrig anmäla intresse till en sida där jag har noll koll på vem som står bakom. Finns i stort sett ingen info alls.
|
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 17:52 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
personen bakom 1vägslänkar finns ju både här på wn och på seo-forum. Minns dessvärre inte några namn just nu men han har url i signaturen
|
|||
Svara med citat |
2009-04-30, 20:55 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men, det är jag som står bakom 1vagslankar om det nu gått någon förbi ;-) Som sagts, ingen kan garantera höga placeringar på "bra sökord" ... man kan försöka ranka och få bra palceringar, ibland lyckas det ibland inte ... that's life (även fast jag sällan misslyckas) Trevlig valborg, nu blir det brasa och ett par bira /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|