FAQ |
Kalender |
2012-02-12, 17:48 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Funderar på att slopa min egenbygga kommentarsfunktion och köra på Facebook comments istället på min site. Vad tror ni, kommer folk dra sig för att kommentera när de inte kommer kunna kommentera helt anonymt? Handlar om restauranger. |
||
Svara med citat |
2012-02-12, 17:53 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte använda DISQUS istället? Då kan man logga in med sitt Facebook-konto men också sitt Twitter, Google osv. Använder DISQUS på Goplay och är nöjd.
|
|||
Svara med citat |
2012-02-12, 18:24 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Glöm inte SEO-biten om du är beroende av det. Skrivs kommentarerna ut med Javascript tappar de allt SEO-värde. Har Disqus stöd för noscript numera? Med Facebook kommentarer går det att lösa genom deras API, se här: http://www.seomoz.org/blog/make-face...search-engines
|
||
Svara med citat |
2012-02-12, 19:39 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
@Spindel: Jo har funderat lite på Disqus också, crawlar Google dessa?
@Adestro: Det var ganska intressant faktist, ska man outputta kommentarerna i tex noscript taggar då, så att alla utan javascipt även kan se dem? |
||
Svara med citat |
2012-02-12, 21:01 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hittade denna tråd och enligt den crawlas facebook comments redan om man kör den senaste facebook html5 comment scriptet
http://www.insidefacebook.com/2012/0...arch-rankings/ |
||
Svara med citat |
2012-03-20, 10:54 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hoppar på denna tråden. Vilket kommentarsystem anser ni är det bästa för en wordpress-sida?
|
||
Svara med citat |
2012-03-20, 14:00 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vanliga systemet, Facebook Comments, Disqus eller Oneall känns hetast i dagsläget.
|
||
Svara med citat |
2012-03-20, 17:43 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Se dock till så inte kommentar-plugin sölar ner sajten för mycket. Testade på en av våra sidor, men tyckte att laddningstiden blev lite för lång och eventuell social effekt/SEO-effekt är nog för liten om man inte har en sida/blogg med väldigt många aktiva kommentatorer.
|
||
Svara med citat |
2012-03-22, 08:08 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Testa Livefyre också. Det är många som tycker det är bättre än Disqus fler och fler går över till det nu. Jag har inte testat det skarpt än men jag har precis lagt in det på en sida som jag håller på att utveckla. Jag har tidigare bara kört Disqus, men jag tycker att Livefyre verkar bättre på många sätt.
Några saker jag verkligen gillar med det: - Livuppdateringar av nya kommentarer utan att behöva ladda om sidan. - Man kan se antalet aktiva på sidan, hur många som följer diskussionerna m.m. - Mycket bättre social integrering. Man kan enkelt tagga folk ifrån både Facebook och Twitter direkt i kommentarerna samt pusha ut hela kommentaren automagiskt till dessa. - Snyggare än Disqus Dtöver det har den all viktig funktionalitet som finns i Disqus (som jag tänkt på hittills i alla fall) |
|||
Svara med citat |
2012-03-22, 08:17 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför ska alla hipsters outsourca allting nu för tiden? Vad är det med molnfebern jag inte förstår?
Google Apps för mail istället för en egen mailserver... Disqus istället för vanliga kommentarer... Ja, ge ut alla era uppgifter till storföretagen så ni kan tjäna pengar åt dem! Wordpress egna kommentarsfunktion + Akismet FFS! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|